@ Gotchas. De foto's zijn gemaakt in Botswana (luipaard) en Zuid-Afrika. De afstand bedroeg, pak 'm beet 5-8 m, Opstaan voor een betere hoek was er niet bij en praten uit den boze.
Laatst gewijzigd door wilw op 28 sep 2008 20:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Foto 1 vind ik super (beetje jammer is het takje voor de kop) Foto 2 mis ik wat scherpte Foto 3 vind ik ook mooi maar ik had iets meer ruimte boven zijn kop gehouden
Eerlijk gezegd vind ik ze niet zo geslaagd... Wat delen overbelicht en storende factoren in beeld. Iets onderbelichten en je had al veel betere foto's gehad.
Da's geen direct kritiek, maar tips om de volgende foto's beter te maken.
Het is absoluut een kick om de beesten "in het echie" te zien. Nadeel is wel dat je niet ff uit de jeep kunt stappen of recht kunt gaan staan om een ander standpunt te kiezen. Het gamereserve heette overigens niet voor niets "Thornybush" (struiken, struiken en nogeens struiken). Maar ik zal jullie opmerkingen over belichting zeker meenemen.
erg mooie platen, kan wel een ietsje meer contrast gebruiken naar mijn smaak en de laatste is zeker niet erg lekker met belichting, maar stuk voor stuk zou ik er hemels blij mee zijn
Ik denk met die poezen in de buurt dat je niet echt meer stilstaat over correcte foto's maken. Ik geloof dat het allemaal zo snel en geruisloos moet gaan dat je niet meer met alles kan rekening houden. Ik vind het in elk geval een hele prestatie om zulke foto's op zo een korte afstand nog te maken
De omstandigheden bleken niet altijd even ideaal, maar de onderwerpen waren super. En met open mond fotograferen gaat niet zo goed Je krijgt idd vaak maar 1 kans om een foto te maken, maar blijft staan dat ik beter op mijn belichting moet letten.