Advies gevraagd: Binnenkort eerste photoshoot

Hier kun je je vragen en tips over opnametechniek kwijt
Plaats reactie
FrozenTimes
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Binnenkort ga ik mijn eerste photoshoot doen met 2 modellen.
Zij hebben nog vrijwel geen ervaring met shoots en het zal dus voornamelijk een leuke ervaring worden.

De locatie is al bekend en helaas is daar geen stroom aanwezig. De belichting zal dus een combinatie worden van mijn flitser (430 EX II) en het daglicht.
Ik kan voor die tijd nog een reflectie scherm aanschaffen en eventueel een off-shoe kabeltje, maar daar houdt het dan ook wel een beetje mee op, financieel gezien.

Mjin flitser is in ieder geval sterk genoeg om de locatie daar mooi egaal op te lichten, alleen ik heb er nog geen model bij gehad, dus ik weet niet echt wat dat gaat doen ;)

Ik snap dat het heel lastig is om advies te geven, maar hebben jullie nog wat tips waar ik op kan letten om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen?

Alvast bedankt!
Omhoog Profiel Foto's
duckie
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee

Bericht Geplaatst:

Gamma piepschuim platen. Licht, goedkoop en veel rerflectie eventueel met zilver folie.

Ik zelf heb bij de https://www.zwerfkei.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor 2.5 euro een survival deken. Folie van goud en zilver aan de andere kant. Handig maar ook als reflectie spul.

Verder flitser huren kost hooguit 10 tot 15 euro per dag. Bij K-E of Calumet.

https://www.zwerfkei.nl/product/Travels ... ty-blanket" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog Profiel Foto's
FrozenTimes
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Bericht Geplaatst:

Die deken is een top idee!
Stom dat ik daar niet aangedacht heb :)

Piepschuim platen geven nogal een rommeltje in de auto, dus dat liever niet :P

Huren van flitsapparatuur heb ik aan gedacht, maar ik neem aan dat het ook even tijd kost om ermee om te leren gaan, dus dan moet ik eerst even op mijn gemak gaan experimenteren :)
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Fototechniek”