Tijdens mijn vakantie heb ik een pc niet aangeraakt; de laptop besuwt niet meegenomen. Net als Duckie eens lekker andere dingen doen, van andere dingen genieten. Even de focus op andere zaken.
Voor de rest niet te overspannen doen over het backuppen van de foto's. Hoe vaak gebeurt het nu dat je geheugenkaartje kapot gaat? Komt toch bijna niet voor? Waarom dan zorgen maken over je geheugenkaartje tijdens je vakantie?
Trouwens.... wat als je camera het onverhoopt niet meer blijkt te doen of de lens heeft een defect?
In een voorkomend geval kun je altijd nog je eigen geheugen raadplegen. Ogen dicht en lekker wegdromen om het gevoel wat je op die momenten beleefd hebt te herbeleven. Of de beelden dan levensecht zijn of iets geromantiseerd, dat maakt toch niet uit?
Voorbeeld. Op een gegeven moment vond ik tijdens de recente vakantie in Zuid-Afrika dat ik wel een mooie foto had van een olifant. Van de volgende momenten dat olifanten ons pad hebben gekruist heb ik gewoon genoten, dit gold ook voor de andere beesten als antilopen, zebra's, pinguïns, walvissen etc. Die volgende momenten lag de aandacht niet op het maken van de "perfecte foto", maar op het genieten, het anders beleven van zo'n moment.