Exposure Time = 1/125"
F Number = F5.6
ISO Speed Ratings = 100
Focal Length = 70mm

bobvanduin schreef:Dat vele ruis komt voort omdat het onderwerp onderbelicht was en erg veel is opgehaald in Photoshop.
Ik heb het al vaker geroepen hier, maar ik vind dat men niet kritisch genoeg is op eigen werk, iedereen kan zien dat deze foto gewoon niet mooi is en toch wordt hij gepost, kon TS dan echt niet zelf zien dat de foto onderbelicht was, scherpte verkeerd ligt (op het voorhoofd ipv de ogen), compositie is niet bijzonder, houding en blik van het meisje is niets speciaals.
Sorry voor mijn iet-wat harde post, maar kom op zeg....
@TS, wat is voor jou de rede van het posten van deze foto?

bobvanduin schreef:Dat vele ruis komt voort omdat het onderwerp onderbelicht was en erg veel is opgehaald in Photoshop.
Ik heb het al vaker geroepen hier, maar ik vind dat men niet kritisch genoeg is op eigen werk, iedereen kan zien dat deze foto gewoon niet mooi is en toch wordt hij gepost, kon TS dan echt niet zelf zien dat de foto onderbelicht was, scherpte verkeerd ligt (op het voorhoofd ipv de ogen), compositie is niet bijzonder, houding en blik van het meisje is niets speciaals.
Sorry voor mijn iet-wat harde post, maar kom op zeg....
@TS, wat is voor jou de rede van het posten van deze foto?

Ik heb een naam hoor, en fijn dat jij de haartjes kan tellen, maar daar draait het toch niet om met fotografie. Blijkbaar vind jij iedere foto mooi, omdat er op iedere foto wel ergens een stukje scherpte zit....Mijn "eisen" liggen wat hoger dan dat. Verder is het in portretfotografie vrij gebruikelijk dat minimaal 1 oog scherp is.Nb wat de scherpte betreft, mag misschien verkeerd liggen vlgs IJsland, maar je kunt de haartjes op de arm tellen.
In veel gevallen kan het ook zo zijn dat de TS best ziet dat er iets niet goed is, maar niet weet hoe hij/zij dat anders kan doen en dan de foto post om advies te krijgen van anderen.

bobvanduin schreef:Ik heb een naam hoor, en fijn dat jij de haartjes kan tellen, maar daar draait het toch niet om met fotografie. Blijkbaar vind jij iedere foto mooi, omdat er op iedere foto wel ergens een stukje scherpte zit....Mijn "eisen" liggen wat hoger dan dat. Verder is het in portretfotografie vrij gebruikelijk dat minimaal 1 oog scherp is.Nb wat de scherpte betreft, mag misschien verkeerd liggen vlgs IJsland, maar je kunt de haartjes op de arm tellen.
om je nickname juist te spellen.

momentum60 schreef:Heb eigenlijk het meest moeite met het hek op de achtergrond; die leidt ontzettend af....
Op zich vind ik de opname niet zo slecht en met wat fantasie en bewerking kun je er nog alle kanten mee op.