Ik heb een Canon EOS 5D Mark II in combinatie met het 24-105 F4 L objectief. Nu wil ik me vooral gaan bezig houden met hondenfotografie, landschapsfotografie. En wat ik merk op de fullframe camera die ik heb is dat ik in tele toch echt heel wat tekort kom. Welke lens zou jullie advies zijn.
Zelf heb ik een paar lenzen bekeken en daar moet ik dan bij vertellen dat ik momenteel qua budget echt vrijwel niets te besteden heb, dus ik moet er zowiezo voor sparen, maar eigenlijk wil in tussentijd toch ook wel een mooi telebereik hebben op mijn camera. Moeilijke vragen ... ik weet het. Maar wat zou zo jullie advies zijn?
Zouden jullie me eens een goed advies kunnen geven van een goede goedkope lens, en dan degene waar ik echt voor kan gaan sparen. Ik ben heel benieuwd naar de adviezen zodat ik zelf nog beter een keus kan maken en weet wat ik koop en waar ik voor kan sparen! Alvast bedankt!
Groetjes Hetty.

) waren die dingen voor mij altijd duidelijk zichtbaar. Onlangs een discussie gevoerd met een winkelier en die zou me wel even laten zien wat het verschil was. Tja jammer, maar helaas. Het resultaat is amper zichtbaar en voor de gemiddelde amateur, laat staan leek, al helemaal niet. Wil je zeker zijn van resultaten en moet je zuinig om gaan met je centen. Kijk dan eens of je een lens die je wilt aanschaffen kunt huren. Vaak als je 'm (direct) daarna aanschaft wordt de huurprijs dan nog verrekend met de aanschafprijs. Volgens mij kun je vanaf 25 euro al een aardige lens huren voor een dag.......

Oeps, moet mijn kennis over Sigma eens oppoetsen. Verwijs daar voor cursisten naar maar werk er al een paar jaar niet meer mee. Tijd om weer eens rond te kijken, bedankt voor je opmerking!