Henry schreef:...en vaak is goedkoop ook duurkoop.
We kopen voor een klein vermogen aan camera + lenzen en besparen vervolgens op de rest...
....om er vervolgens achter te komen dat dit eigenlijk slecht geïnvesteerd geld is geweest (dit geldt ook voor de camera + lenzen, want in plaats van 1 keer goed spul te kopen, gaan we liever voor twee keer upgraden).

doen we met camera's ook iedere paar jaar weer..

upgraden, upgraden en nog es upgraden.. als pro-lensje versie II uitkomt met alweer die nieuwere en betere VR of IS,en extra magic nano-crystal APO coating, supersnelle usm, of weet ik veel, dan rennen we ook om ter hardst naar de winkel want die ene ultieme lens, zal ook wel dat ene ultieme shot geven..tsja, die 'ouwe' was ineens toch ineens een heel pak onscherper, onhandiger, slechter, he?
het ging hier trouwens om rugtassen, en rugtassen zijn sowieso nooit ergonomisch, of handig bereikbaar.. je moet de zooi van je rug afgooien, de tas op de grond zetten, openmaken, en naar je lensje op zoek.. welk vakje dan je lens in zit, maakt dan ook niet meer uit..
30 kg aan foto-equipment op mijn rug, zie ik nog niet zo direct zitten..mensen zijn veelal geneigd om teveel zooi mee te nemen, iedere mm in bereik schijnt gecovered te moeten worden..(denkt men toch), terwijl dat juist helemaal niet nodig is..
ik zie er genoeg een hele middag door de dierentuin of pretpark rondzeulen, met staief in de hand (op klaarlichte dag), en een full-backpak op hun rug, zuchtend en puffend......
30 kg, ik zou echt niet weten, wat ik daar allemaal mee zou mee moeten doen..
voor die paar keer dat ik aan de wandel ga met een tassie, kan het best wel een tikkie goedkoper..nog nooit 1 enkel probleempje gehad..
op camera's en lenzen wordt ook bespaard, en da's maar goed ook, want de rekeningen moeten ook nog betaald worden.. heb er nog weinig met een d3x zien rondlopen, met een setje van een paar 10-duizend in de rugtas..het kan wel natuurlijk, maar het hoeft niet.. en dat geldt eigenlijk voor alles..