wesley in het bos

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
swifty
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

wesley in het bos

Bericht Geplaatst:

voor dat het ging sneeuwen was ik met de familie in het bos geweest en dat ik nog ff wat foto's weg geklikt van mijn 2jaar oude zoontje wesley

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
jeroenk
Lid
Lid

Re: wesley in het bos

Bericht Geplaatst:

Leuk zoontje...maar de foto's zijn wel meer van het snapshot gehalte als dat er fotografisch veel eer te halen valt...je witbalans verschiet telkens door de schaduw/zon afwisselingen. Scherpte zit niet helemaal lekker, scherptediepte speelt niet lekker mee...composities wat vreemd (kikvors perspectief oa)
swifty
Lid
Lid

wesley in het bos

Bericht Geplaatst:

persoonlijk vond ik ze nog niet zo heel slecht aangezien ik normaal alleen maar auto's fotografeer. :D
jeroenk
Lid
Lid

wesley in het bos

Bericht Geplaatst:

Vat dit niet verkeerd op, het is maar een mening / constatering... ;) En uiteindelijk plaatsen we in beoordeling om te leren niet? :D

Foto 1:

Onscherp, zowel door beweging onderwerp als camera. Fletse kleuren door de schaduw. Compositie niet erg lekker, centraal en de boom staat te groot in beeld.

Foto 2:

Veel te donker, omdat je camera het streepje zonlicht probeert te overbelichten door de matrix lichtmeting..ga ik vanuit...het directe zonlicht stoort hier.

Foto 3:

Rechterkant van het gezicht volledig uitgebrand, voeten bijna twee keer groter als het hoofd door brandpuntafstand, uitgebrande lucht, vreemde compositie door kikvors perspectief, geen "contact" met model en teveel boom onderin de foto.

Foto 4:

Ik denk de beste van de reeks...spotmeting op het gezicht had gezorgd voor een betere belichting, ne verstoort de lichtstrook achter de lichtmeting van het geheel. Witbalans lijkt ook niet helemaal lekker, door de schaduw.

Foto 5:

De boom achter je zoon is scherp en niet je zoon zelf., shirt uitgebrand, takje voor de arm, takje links onderin beeld...

Foto 6:

Harde schaduwen in het gezicht, en niet de juiste schaduwen, wederom brandpunt, hand is te groot in vergelijk met het hoofd, scherpte en kleur lucht zit hier verder wel mee, maar de boom is wel net iets teveel aanwezig.

Persoonlijk is het dus sowieso moeilijk, het is immers je eigen kindje en dan zijn alle foto's leuk :D Maar deze zijn leuk voor het plakboek thuis...Aan beoordeling valt er gewoon weinig "eer" te halen.

En nogmaals...het is maar mijn constatering / mening...ben benieuwd naar je volgende resultaten :)
margje
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

wesley in het bos

Bericht Geplaatst:

Kan het eens zijn met Jeroen ........
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”