Zoals in mijn "Ik ben..." topic te lezen is ben ik de afgelopen weken meer geïnteresseerd geraakt in model (portret) fotografie. Afgelopen week hier wat mee geprobeerd te doen met 2 modellen, Lisanne en Noëlia. Noëlia heeft enige model ervaring, Lisanne eigenlijk geen. Qua materiaal was ik enigszins beperkt met de witte achtergrond (achtergrond scherm van 2m bij 1,5m) en heb ik gebruik gemaakt van flitsers en het beschikbare buitenlicht.
Ook nog even naar buiten gegaan (toen was het nog droog :p) en even buiten wat foto's gemaakt met de zon. De zon scheen toen mooi "hoog" aan de lucht omdat het 1 uur 's middags was..
Graag tips/feedback
1. Lisanne voor het witte scherm. gebruik gemaakt van 1 flitslicht op statief met paraplu

2. Lisanne voor het witte scherm. gebruik gemaakt van 1 flitslicht op statief met paraplu

3. Noëlia en Lisanne op de bank. Gebruik gemaakt van zonlicht met reflectiescherm aan hun linke kant. En een flitser erachter (duhh
)
4. Noëlia op de bank. Buitenlicht met reflectiescherm

5. Lisanne buiten tegen de muur. In-camera flitser gebruikt om muur iets om de muur goed verlicht te krijgen (erg lastig zonlicht).

6. Noëlia buiten bij basket. enkel zonlicht gebruikt.

De foto's zijn allemaal slechts heel licht bewerkt (contrast, crop en soms een beetje exposure correctie. Alle exif info van de foto's is te vinden op mijn Flickr. Hier zijn ook grotere versies te bekijken.
Alvast bedankt voor alle feedback/tips!!
Groeten,
Tobias

Hier maak je een flinke denkfout en is toch wel eens van de basis beginselen van werken met licht.