Ja ze zijn altijd erg fraai op de foto. Foto 2 heeft mijn voorkeur en ik neem aan dat je een reden hebt waarom je de andere hertjes hebt afgehakt? Dat is wel jammer want er zit mooier licht in deze foto dan de eerste...
Foto 1 vindt ik persoonlijk de beste alleen jammer dat je rechts boven bij zijn gewei het niet beter hebt afgewekt. kleurtjes zien er wel goed uit. In foto 2 stoort mij het achter werk van het half hertje. Mvg wim
Beter zo? @ Peter nee eigenlijk was de foto al zo gemaakt met halve hertjes omdat ik me vooral had gericht op de bok. Had er zelf niet aan gedacht om die eraf te croppen
probeerselke schreef:prachtig ja allebei maar 2 is nu zóvele malen mooier, heb je het burlen wel eens mogen aanhoren :-) alsof er een dinosaurus naast je bed staat
De update vind ik mooier…
In de bronstijd is het elke nacht brultijd vannacht ook nog onder mijn slaapkamer raam…
Twee mooie foto's. Wat je in foto 1 hebt gewijzigd is wel heel subtiel. Zag het pas toen ik beide foto's als layers opende en de toplaag afwisselend aan en uit zette. De update van 2 is duidelijk een kwalitatieve verbetering. Mijn voorkeur gaat uit naar 1. Het imposante van het beest komt daarin mooi tot uitdrukking. Zou de kleuren wel iets warmer maken (foto 1 dan). Grt Frans
Als je de mogelijkheid om met layers te werken kun je de bewerking op een nieuwe laag (aanpassingslaag) wat overdrijven en daarna met verminderen van de opacity bekijken wat het best bevalt. Verder speelt vooral bij het bewerken op beeldscherm een fenomeen mee dat chromatische adaptatie heet. Hierdoor vallen kleurzwemen steeds minder op hoe langer je naar het beeld kijkt. Soms moet je daarom wat afstand nemen van je werk en er na een tijdje weer bij terugkomen. En vergeet vooral je eigen gevoel niet. Grt Frans