TUT: Instellingen voor scherpere foto's bij een Canon DSLR.
Klopt, maar houding en vasthouden en sluitertijden zijn wel vrij basaal. En je zou ze die hun handen niet onder de lens houden, eens een euro per keer moeten laten betalen 
- Hermie
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Ik had gewild dat je 20 jaar geleden dit soort workshops had gehouden.... Dan had ik er een paar bijgewoond...
Ruis heb ik geen last van, heb een fullframe camera, is ook één van de redenen dat ik er toen €1000 bij heb geteld om de camera te kopen.
Goed vast houden? Ik ben gezegend met een perfecte camera setting
Ik ben rechtshandig en kijk met mijn linker oog!
Hierdoor kan ik mijn lichaam een kwartslag draaien en de camera tegen mijn linkerschouder drukken. Hierdoor scherpe foto's, zelfs op 1/10!
Ruis heb ik geen last van, heb een fullframe camera, is ook één van de redenen dat ik er toen €1000 bij heb geteld om de camera te kopen.
Goed vast houden? Ik ben gezegend met een perfecte camera setting
Ik ben rechtshandig en kijk met mijn linker oog!
Hierdoor kan ik mijn lichaam een kwartslag draaien en de camera tegen mijn linkerschouder drukken. Hierdoor scherpe foto's, zelfs op 1/10!
Ik gebruik soms wel eens mijn ren/schiet houding om te fotograferen. Die gebruikte ik altijd bij de ZMV wedstrijden. Linkerhand op rechter schouder, lens in linkerelleboogholte en dan met je hoofd voorover naar rechtsgeknikt door de zoeker kijken. Zo kon ik na 12 km rennen ooknog met een FAL gewoon haarscherp schieten. Als je alles omdraaid is het voor een rechtshandige ook te doen 
Ter aanvulling en visualisering kwam ik dit tegen. Ook duidelijk mbt de hand boven de lens en erg mooi hoe je NIET in van landscape naar potrait moet gaan 
https://www.youtube.com/watch?v=EDsx3-FWfwk" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=EDsx3-FWfwk" onclick="window.open(this.href);return false;
Een uur!! bijna een uur heb ik erover gedaan totdat het kwartje viel..
Ik denk ..heb ik weer..iedereen heeft die instelling weer behalve ik..
in Jip en Janneke taal was ik toch ff vegeten dat ik op automatisch niks kon veranderen..
Maareeeeuuuh..hij dut ut!!
Thanks!!
weer wat geleerd!!
Ik denk ..heb ik weer..iedereen heeft die instelling weer behalve ik..
in Jip en Janneke taal was ik toch ff vegeten dat ik op automatisch niks kon veranderen..
Maareeeeuuuh..hij dut ut!!
Thanks!!
weer wat geleerd!!
- CGF
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Wolves,...
Heel ,....heeel erg bedankt!
Dit idee had ik al een tijdje. "volgens mij moet er een instelling zijn wat ik niet goed heb staan om zo toch scherpere foto's te krijgen." Dit is wat ik al een half jaar mee rond loop. En zowaar loop ik vandaag tegen jouw TUT aan. Fantastisch!
Overigens heb ik een 50D en kan je in de beeldstijl "portret" ook de scherpte en het contrast aanpassen. Is dit ook handig om te doen?

Heel ,....heeel erg bedankt!
Dit idee had ik al een tijdje. "volgens mij moet er een instelling zijn wat ik niet goed heb staan om zo toch scherpere foto's te krijgen." Dit is wat ik al een half jaar mee rond loop. En zowaar loop ik vandaag tegen jouw TUT aan. Fantastisch!
Overigens heb ik een 50D en kan je in de beeldstijl "portret" ook de scherpte en het contrast aanpassen. Is dit ook handig om te doen?
- Wolves fotografie
- Lid

- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Het klopt dat je geen menu "beeldstijl" hebt op de 350D. Je hebt echter wel dezelfde instelmogelijkheden, ze noemen het alleen anders. Bij jouw camera heet dit "parameters". Je kunt het vinden in je menu onderaan de tweede pagina (tweede tab). Ga op parameters staan en druk op je set-toets. Het menu parameters opent nu. Druk opnieuw op set om het aan te kunnen gaan passen. Kies set nummer 3 om naar je eigen smaak in te stellen. Bevestig weer met set. Ga nu naar scherpte om deze aan te passen en bevestig weer met set. Stel de scherpte maximaal in. en bevestig wederom met set. Eventueel kun je ook het contrast nog wijzigen. Bij de 350D zijn er echter veel minder nuances dan bij de nieuwere camera's, dus je moet zelf even testen of dit goed uitpakt. Nadat je de wijzigingen hebt gedaan, klik je op de menu toets en ben je klaar met de instellingen.Leejora schreef:Klopt het dat je bij een 350D geen menuutje "beeldstijl" hebt?
Veel succes!
@ wendy36: Oeps, dat had ik er even bij moeten zetten.
@ CGF: fijn dat je er wat aan hebt!
@ Juul_75: graag gedaan.
- Wolves fotografie
- Lid

- Geslacht: Vrouw
- Contacteer: