ik stel altijd scherp met de afdrukknop, en druk vervolgens door, maar ik zie toch ook fotografen, die de combinatie afdrukknop-AF-knop op de body gebruiken..
wat zijn de redenen hiervoor, en heeft het zowel voor-als nadelen?
afgelopen zondag zag ik het mijn maat jos het weer doen met zijn mkIII, en ik ben alweer voor de zoveelste keer vergeten om het te vragen..
nu heb ik zelf ook zo´n AF-knop achterop mijn sony zitten, maar ik gebruik die eigenlijk nooit. weet iemand waarom iemand voor deze optie kiest??? ik heb het zelf wel es uitgeprobeerd op jos´mkIII en zelf vond ik het niet erg handig, maar mss is het wel een kwestie van wennen, en heeft het voordelen of zo..? ik heb geen flauw idee..
ik hoor het graag! alvast bedankt!
groetjes, alex!
beetje lullige snapshot, en jos is nog niet aan het drukken op dat ding, maar ik bedoel dus het midden van die cursor-knop, die hij gebruikt om scherp te stellen.. w.s. zal er nog wel een en ander veranderd zijn in de custom-functies van die mkIII, zodat alles werkt naar zijn smaak en kraak, maar ik snap het nog niet zo heel goed... ik weet dat er hier op PD meerdere luitjes zitten met mkIII´s of nikon-varianten die bv ´AF-on´ gebruiken, maar ik ben erg benieuwd naar de voordelen van deze instelling..
ik heb trouwens ook wel gezien, dat andere knopjes ook gebruikt worden om scherp te stellen op mkIII´s..de +/- knop wordt volgens mij ook wel gebruikt.. ik snap er geen ene hol meer van..
ik hoor het graag van de lui, die het ook op deze manier doen..
(en waarom zit iedere keer weer die eye-cup van pro-canon-dslr´s vastgetaped met duct-tape?? heb ik nou al 100 keer gezien en snap ik ook geen hol van..vallen die dingen er nou bij tijd en wijle vanaf, of hoe zit het nou??