Een aantal goede zoom lenzen daar valt wel altijd winst te halen. Primes zullen net een stuk scherper zijn, of net wat kleur echter, maar die minimale verschillen zijn in photoshop zou te veranderen.
De toevoeging L staat hoofdzakelijk voor de materialen die zijn gekozen, ik denk niet dat je er van uit moet gaan dat die standaard beter zijn dan wat dan ook. de 28-300 is een L, maar het blijft een 28-300, ik vraag mij af of die beter is dan de 70-200 van sigma of de 70-300 IS van Canon. De 28-300 heb je hoofdzakelijk voor zijn bereik.
Dus terug naar de vraag.. de 60D is voor zover ik mij er in verdiept hebt, technisch geen hoogstandje, lijkt wat dat betrefd sterk op de 7D. De 7D is alleen net weer wat geavanceerder, en sneller. Daarnaast is de 60D nu een plastic body geworden en de 7D magnesium bla bla.. De bouw kwaliteit is een stuk beter..
Het verhaal over de 5D kan ik ook wel in mee gaan.. Mijn volgende camera zal ws dan toch ook echt 1 van de opvolgers zijn.. de 5Dmk2 is al weer bijna 3 jaar oud.. De 5d is na 3 jaar ingewisseld voor de mk2 dikke kans dat dit jaar de mk 3 er aankomt.. dan zakt de waarde van de mk2 wel flink..
waarschijnlijk ook de 2de hands waarde van de 5D en daar ga ik nu gewoon eens op zitten wachten.