Wat ik nu aan m'n camera heb hangen = nikkor 18-105vr, deze zit er standaard op.
Voor detailfoto's heb ik de 35mm 1.8, leuk lensje, maar o.a portret meer close-up is daar te kort voor.
Dit zit overigens allemaal op een D60 en heb scherpstelmotor in objectief nodig.
Ik had in eerste instantie de nikkor 70-300 in mijn visier en daar ben ik voor gaan beginnen te sparen.
Hier kan je close-up mee doen wat ik graag doe, portret en evt straat fotografie waar ik in de toekomst wel eens mee wil gaan vermaken ;-) maar is niet lichtsterk, maar wel weer een mooie aanvulling van wat ik al heb.
Toch blijf ik in twijfel of ik toch niet beter voor een macro lens kan gaan en dan denk ik aan de tamron 90 mm 2.8 (ivm budget, m'n max is 400 eurie), vanwege de lichtsterkte en is zover ik weet een mooie afstand om portret mee schieten en mooie detail foto's maken en als ik er dan toch eentje heb zal ik de vlindertuin ook wel eens willen bekijken door deze lens, echter kan je daar weer niet mee zoomen, waardoor ik het vooral voor "rustig werk" zal kunnen gebruiken.
Tja ik vind het vooral lastig te bepalen wat ik hier mee kan, vooral omdat het niet om 50 eurie gaat en dit voorlopig het laatste objectief is dat ik zal aanschaffen, daarna komen de volgende spaardoelen zeg maar ;-)
Ik weet ook dat het zo'n persoonlijke kwestie is dat geen van jullie me kunnen zeggen wat ik moet doen. Maar mss dat jullie kunnen aangeven wat jullie als voordeel/ nadeel zien wellicht uit eigen ervaring?