ik heb de canon 7d en daar gaat een compact flash kaart in.
Nu had ik gisteren de melding dat mijn kaart niet te bereiken was en dat ik hem moest formateren .
Komt dit vaker voor ?
sandisk CF 16Gb 60Mb kaart
reakties ?

nee, niks van dat alles.Richard schreef:Toevallig kaartje uit het toestel getrokken toen ie aan het wegschrijven was ? Of uit de pc getrokken zonder correct af te sluiten ?
Daar kunnen ze slecht tegen.

dus foto's zijn waarschijnlijk nog wel te redden ?Mendel schreef:Is mij eenmaal overkomen midden in de vakantie met een half volle kaart. Heb deze meteen apart gehouden, en eerst met recoversoftware het merendeel van de foto's 'gered'.
Pas daarna formateren, en hij deed het weer.

Ook na het formateren zijn de foto's met recovery software er nog wel af te halen.na formatteren denk ik dat er nog weinig op staat..

dat lijkt mij ook het beste nu .Richard schreef:Ook na het formateren zijn de foto's met recovery software er nog wel af te halen.na formatteren denk ik dat er nog weinig op staat..
Bij snel formateren wordt alleen tegen het kaartje gezegd dat de ruimte weer beschikbaar is om herschreven te worden. Zodra de ruimte herschreven is, is het pas echt weg.
Om problemen met kaartjes te voorkomen kan het handig zijn wanneer je het kaartje weer leeg wil hebben om dan te formateren ipv verwijderen.

ik wist niet dat dat de beste methode is , maar lees ook altijd uit via de camera en dan dus ook formaterenPeter schreef:Ik neem aan dat je weet dat je altijd in de camera moet formateren en niet via de pc?

nou , die 16Gb 60Mb/sec zijn niet echt goedkoop , dus daar heb ik maar 1 van .Nagtie schreef:Ik neem ook aan dat je meer dan 1 kaartje hebt?