Lang geleden dat ik op dit forum nog een foto heb geplaatst. Vandaag op zoek geweest naar de Heikikker maar helaas al te laat om ze in het blauw te zien. Dan maar op zoek naar de Rugstreeppad en deze mooierd kunnen platen.
Bedankt voor de reacties. Dat hij er "doods" uitziet heeft enkel te maken dat het die dag wat frisjes was en hij niet op temperatuur kon komen. En dan nog eens op een grote kei, je zou voor minder vergeten te lachen. Had wel het voordeel dat hij mooi bleef zitten, wat niet altijd zo vanzelfsprekend is.
Zelf vind ik het spijtig van de reflectie van de grijze lucht in zijn oog.
Niet op temperatuur kon komen....., deze is gewoon onder een steen vandaan getoverd of onder een stronk vandaan gehaald. Ze zijn ook vooral nachtactief en dan is het kouder dan dat het nu overdag is, ik heb er hier onderzoek naar gedaan voor de RAVON. De gifklieren zijn hier ook opgezet wat meteen aangeeft dat hij zich zeer bedreigd voelt, daarnaast leggen amfibieen ook altijd hun hoofd plat als ze zich bedreigd voelen en meestal als ze zijn vastgepakt...... Overdag een volwassen exemplaar tegen komen is ook nog eens zeer zeldzaam, dus ik heb hier veel bedenkingen bij.