Gewoon buiten genomen tijdens Koninginnedag te Wijk bij Duurstede in hard licht dat iets gedempt werd door bladeren aan de bomen.. Er zit geen blauwzweem op. Het blauw van de jurk domineert en reflecteert in de dwarsfluit en daardoor op de huid van het gezicht. De blauwe rand is misschien een beetje te..Frans schreef:Zou leuk zijn als je iets meer wilde vertellen bij je foto. Waar gemaakt, omstandigheden. Exif zou ook leuk zijn.
Ik zie nu een leuk fluitspelend meisje dat waarschijnlijk haar bladmuziek leest.
Maar ook een nare blauwe rand die wel weer prima past bij de enorme blauwzweem. Experiment of theaterlicht of gebrek aan iets.
Grt Frans

Dat is meer een gewetensvraag. Ik corrigeer als ik dan mooi vind. Hier is dat blauw volgens mij wel mooi. Immers dat het blauw in de fluit wordt gereflecteerd is m.i. normaal.Frans schreef:@gjdenbesten: dank voor je antwoord. je verklaring voor het vele blauw is helder. nu rest de vraag of je in dit soort situaties kleurcorrectie zou willen toepassen. onze hersenen corrigeren voor dit soort situaties. een sensor niet.
grt frans

Nou wat mij betreft mag je een poging doen deze plaat te bewerken.Gaston schreef:Ja, daar kom ik ook nog. Ik heb altijd al iets gehad met roodharigen. Ik heb de foto geprobeerd iets te bewerken en vind dat er best nog veel mogelijkheden inzitten. Die uitstekende haar weg, is niet zo moeilijk. Maar een beetje verscherpen maakt er toch een interessante plaat van.
Ik vind het een goede foto maar probeer hem nog wat te bewerkewn.
Gaston

Ja in Raw. Wil je de raw wel sturen, maar beetje groot File Size 11521 KBGaston schreef:Heb je deze in RAW gemaakt ? Dan zijn er wel mogelijkheden.
Gaston

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.Gaston schreef:Als dat lukt, wil ik het wel proberen, mar verwacht geen wonderen.
Gaston