basis lens voor canon eos 60D
- Mendel
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Is een fijn objectief voor beginner, scherper dan de kitlens, met IS die zijn werk bij volle zoom tot zijn recht laat komen, en prijs is zie ik alweer wat gedaald. Voelt ook robuust aan.
- Niels
- Lid

Door de zoom zou er veel stof binnen komen..
Maar goed dat is zo schoon, dus gewoon een goed objectief met een prettige prijs.
Vraag je voor aanschaf vooral af wat je er mee gaat fotograferen, want als je zoom bereik niet goed is heb je niks aan een goed objectief,
Maar goed dat is zo schoon, dus gewoon een goed objectief met een prettige prijs.
Vraag je voor aanschaf vooral af wat je er mee gaat fotograferen, want als je zoom bereik niet goed is heb je niks aan een goed objectief,
- sjinouck
- Lid

- Contacteer:
heb trouwens nog nooit gegrepen wat een ´beginners´-lens is..
je doet het toch met het materiaal wat tot je beschikking staat? een retedure lens zal echt niet meteen spetterend betere resultaten geven denk ik.
meestal is het juist andersom..
je doet het toch met het materiaal wat tot je beschikking staat? een retedure lens zal echt niet meteen spetterend betere resultaten geven denk ik.
meestal is het juist andersom..- Niels
- Lid

Dat ben ik niet je eens. De betere objectieven zijn vaak op alle diafragma's en brandpunten mooi scherp zonder vervorming. Uiteraard moet je rekening houden met de scherpte diepte. Terwijl de goedkopere vaak het beste presteren tussen de f8 en f11 en dan nog niet op ale brandpunten.
- sjinouck
- Lid

- Contacteer:
weet ik, maar ieder type lens heeft een doel en doelgroep. superdure lens maakt je foto´s alleen scherper, maar niet noodzakelijk meteen beter.(die plaat mag je gewoon nog zelf maken) ik heb lang een 18-200 gehad, en die was idd niet lichtsterk, maar wel handig in gebruik. 70-200 2.8 is veel beter, maar wel weer onhandiger.. er zijn dagen dat ik die 18-200 er nog graag erbij gehad zou willen hebben voor het gemak. dat bedoel ik dus eigenlijk..
- Henry
- Lid

Zo heb ik bijvoorbeeld ook gewoon een 18-200mm gekocht. Voor de momenten dat ik deze niet gebruik, heb ik voor mijn vrouw er een instap-body voor aangeschaft, zo eentje die een instelknop heeft met dezelfde symbooltjes als die je ook herkent als je naar de kleine compact camera kijkt. 

- sjinouck
- Lid

- Contacteer:
ik ga vandaag met me kitlensje op stap..
klein, licht, handig... paardentrekwedstrijd in de buurt, leuk voor de fotootjes, maar wil ook een beetje relaxen daar ook, met een biertje en een hamburgertje erbij
(en mijn compakkie gaat ook mee)
klein, licht, handig... paardentrekwedstrijd in de buurt, leuk voor de fotootjes, maar wil ook een beetje relaxen daar ook, met een biertje en een hamburgertje erbij
(en mijn compakkie gaat ook mee)