Welke camera / welke lens (beginner)

Plaats reactie
mjcsmit
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

In jou geval zal ik voor de 2 de link gaan ,de 600d is een mooi toestel,de 18-55 en de 55-250 zijn ook goed. al met al een mooi setje om mee te beginnen.
Omhoog Profiel Website Foto's
duckie
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

mjcsmit schreef:In jou geval zal ik voor de 2 de link gaan ,de 600d is een mooi toestel,de 18-55 en de 55-250 zijn ook goed. al met al een mooi setje om mee te beginnen.
Helemaal mee eens, ook al is een 18-135 niet slecht, je kiest voor een DSLR om lensen voor speciale dingen met speciale eigenschappen te kunnen gebruiken, anders kun je beter een hybride camera of zeer goede compact camera kopen. :)
Omhoog Profiel Foto's
CGF
Lid
Lid

Re: Welke camera / welke lens (beginner)

Bericht Geplaatst:

Ik ben het ook eens met het tweede setje.

Niet al te lang geleden begonnen met een 1000D en een sigma 18-250.
Dacht ook niet teveel willen wisselen. Heb nu al een 6 tal verschillende objectieven.
Ook heb ik de 1000D al ingewisseld vorig jaar voor een uitlopende 50D. En als je eenmaal gaat schieten met een "L" serie objectief dan raak je verslaaft. Maar dat is wat anders.

Het geeft heel niet als je moet wisselen, voor een vakantie is een alles in een zoom (18-200 of 250/270) erg makkelijk, maar als je meer wilt fotograferen, en dan bedoel ik niet leuke vakantiekiekjes, dan is de tweede optie al een stuk beter.

Veel suc-6
Omhoog Profiel Foto's
duckie
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

de 1000D is de instapper en in onlangs vervangen door de 1100D
Een serie daarboven daar zitten de beginners SLRs die begonnen met de 300D, 350D, 400D, 450D, en dan komt jouw 500D, 550D en de nieuwste uit die serie de 600D. Canon houdt meestal nog even de voorganger aan en soms hebben winkel ook nog de voorganger daarvan. inmiddels worden de modellen namelijk behoorlijk snel achter elkaar uitgebracht.

8Megapixel is al voldoende om op A3 formaat zonder vergroting af te drukken. Het verschil tussen de 550D en de 600D is te klein om voor velen aan te voelen, en mijn vermoeden zegt dus dat je de 600D achterwege kunt laten.

Ik zelf bemerk een bevlogenheid waarbij ik liever de instap serie oversla. Ik zou je de 550D aanraden. Waarom? Omdat ik vermoed dat je met een 1100D over een half of 3 kwart jaar misschien meer wilt en dan alsnog een xxxD wilt en dat je dan geld weggooit bij de verkoop van je 1100D en de aankoop van een xxxD. De 500D is op zich voldoende maar als de opvolger en de opvolger daarvan er al is, is de vraag of je niet ook daar geld op gaat toeleggen. De 600D is dermate marginaal meer dat je er niet veel van zult merken en zeker jij niet, maar zelfs ook andere ervaren gebruikers.

Dan kom je op de 550D uit. Dan heb je bakkena an mogelijkheden, en mooie specs en een body waar je zonder schaamte, wat helaas toch nog veel voorkomt gezien de 7D aankopen met flutlenzen ipv goede lenzen en een uiterlijk misschien minder spannende body, een aantal jaar veel plezier aan hebben.

En die cursus die erbij zit aboluut volgen. Of een cursus bij Wolves fotografie volgen. Ik bemerk teveel mensen die denken dat ze met een spiegelreflex camera vanzelf mooie foto´s gaan maken. Ok de camera´s van nu kunnen veel en helpen mindere goden een hoop maar fotograferen is wat anders dan foto´s schieten :)
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator

Re: Welke camera / welke lens (beginner)

Bericht Geplaatst:

Ik zag net een leuke aanbieding in 't krantje van de Media Markt........Canon 500D + 18-55mm. + 75-300mm., voor €499,-. ;)
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”