slagschaduw voorkomen/verminderen

Hier kun je je vragen en tips over opnametechniek kwijt
Plaats reactie
kaa
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Ja ok'e... niet flitsen :foto, dat snap ik haha. Maar kun je ook (wanneer je wel wilt flitsen) de slagschaduw voorkomen wanneer je enkel een pop-upflitser hebt. Ik heb wel een diffuser. Of ben je dan toch echt aan een externe flitser toe? Vind die slagschaduw namelijk erg lelijk.

Gr. Karin
Omhoog Profiel Foto's
Say Cheese
Lid
Lid
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Ik vermoed dat je dan inderdaad aan een extrerne flitser toe bent. Je zal niet alleen de slagschaduw kunnen verminderen, maar je kan ook indirect flitsen zodat de belichting een heel stuk aangenamer wordt.
Omhoog Profiel Foto's
duckie
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

ISO omhoog en de belichting van de flitser omlaag. Dan wordt het invullicht en dat zou al kunnen helpen.
Omhoog Profiel Foto's
kaa
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor de tip Duckie en Say Cheese: tja een externe flitser wil ik wel hebben. Maar dan gelijk wel een goede, en het geld groeit momenteel even niet om mijn rug. Zal de tip van Duckie eens flink gaan uitproberen. Wist natuurlijk wel van het bestaan en werkte er wel eens mee, maar ga er eens een "studie" van maken ;-)
Laatst gewijzigd door kaa op 09 aug 2011 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Foto's
duckie
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Je kunt ook een oud fotorolltetjes doosje gebruiken. Dan wel die doorzichtige :) En daar met een stanleymes een gleuf snijden dan kan je hem zijwaarts over je flitser plaatsen en werkt het een beetje als omnibounce zonder bounce.

https://www.foto-beeld.nl/pdf_downloads/diffuserkap.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Fototechniek”