mini paddestoelen

Bloemen, planten e.d.
Plaats reactie
Deva
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

mini paddestoelen

Bericht Geplaatst:

foto 1
Nu heb ik een leuk voorzetlensje, maar daarmee kan ik alleen hele kleine dingetjes fotograferen, een vlinder is al te groot.
Een dauwdruppel, vliegje of in dit geval een hele kleine paddestoel gaat prima...
(f/4,5 1/320)

Afbeelding

foto 2
Zonder voorzetlens kan ik natuurlijk wel grotere dingen fotograferen, maar dan heb ik altijd een enorme scherpte ook van de achtergrond. Nou ja, in dit geval vind ik het niet lelijk.
(f/4 1/30)

Afbeelding

foto 3
En nog één met voorzetlens. Het is donker onder de bomen, met flits werd het niet mooi dus een lange sluitertijd. De camera lag min of meer op de grond, dus het ging wel toch?
(f/4.5 1/15)

Afbeelding
Eugg
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

mini paddestoelen

Bericht Geplaatst:

Prima voorzetlensje :up. Foto 1 vind ik erg mooi, rust straalt ervan af. In foto twee vind ik de achtergrond nog net iets te druk.. Foto 3 mooie compositie :)
AmyLee
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re: mini paddestoelen

Bericht Geplaatst:

Mooie opnames :upc
Nummer 1 een mooie detailopname.
Nummer 2, vind ik een hele mooie, de achtergrond is nog wat aanwezig maar laat goed de omgeving van de paddestoeltjes zien.
Nummer 3 kijkt qua scherpte voor mij niet lekker, al zijn de kleuren heel mooi.
Muse
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Fraaie opnames :up
Foto 2 is mijn favoriet, ik vind de achtergrond wat toevoegen, mooie bokeh. Ik zou misschien alleen dat hele kleine paddenstoeltje en takje helemaal links weg shoppen, die leiden wat af naar mijn smaak.
Foto 3 ga ik mee in wat hiervoor geschreven is, ik vind de scherpte niet helemaal lekker liggen.
Foto 1 mooie kleuren en lekker eenvoudig en rustig beeld.
Deva
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Dank voor de reacties en ik ben het helemaal met jullie eens dat de scherpte bij foto 3 niet zo lekker is ook al lijkt me de hoed van de rechter padde(n)stoel goed.
(ik zie net dat het volgens het groene boekje tegenwoordig paddenstoel is, met tussen-n, brrrrr.... lelijk)
Plaats reactie

Terug naar “Flora”