Ik ben mij ervan bewust dat er op internet honderden topics over dit onderwerp zijn (hiervan een heel groot deel gelezen) maar ben op zoek naar advies van mensen die ervaring hebben met één of beide camera's.
Het verhaal is als volgt: Ik ben nu een tijdje bezig met fotografie als hobby. Ik doe met name fotoshoots met modellen op locatie, zelden in de studio, en vind het daarnaast leuk om allerlei dingen te doen als landscape, street photography, HDR, timelapse en zo nu en dan sport etc. Inmiddels heb ik mijn glas al redelijk op orde (Canon 24-105 F4L en Canon 70-200 F2.8L voor FF en sigma 10-20 en Canon 60mm macro als EF-S) en zit ik te denken aan een upgrade naar danwel de 7d of de 5d2.
Nu lees ik op internet weleens van de slechte ruis prestaties van de 7d en dat ook de foto's in kwaliteit niet persee hoger zijn dan de 500d. Echter heb je uiteraard dan wel het nieuwste AF systeem, wireless flash transmitter, 100% viewfinder etc etc. De 5D2 is uiteraard FF met alle voordelen die daarbij horen (grotere sensor, betere IQ, betere ruis prestaties, mooiere DoF).
De prijs van de 5d2 is ongeveer €1.800 waar de 7D €1.300 is. Echter moet ik, als ik de 5d2 koop, ook mijn 10-20 en 60mm macro verkopen waardoor de aanschaf prijs voor body only niet veel van elkaar zal verschillen!
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met wat gebruikerservaringen van één of beide camera's en tips!