Kleurenversie spreekt mij niet zo aan, erg druk maar is dan ook een kwestie van smaak.
Zwartwit versie spreekt mij echter wel aan, hele chique en stijvol beeld, met mooi verloop van contrasten. Zou graag meer scherptediepte willen zien, en minder ruis. Lees in je voorstel topic dat je de Panasonic lumix gebruikt. Vraag me af of je deze dan uit de hand hebt geschoten.
Statief en langere sluitertijd, voor een kleiner diafragma zouden de scherptediepte kunnen vergroten en zou de mogelijkheid verschaffen om met de iso waarde te zakken zodat je minder ruis hebt.
Ja schiet alles uit de hand, heb (nog) geen statief. Dit was ook echt beetje uitproberen, heb alle instellingen alle kanten op gedaan, om te kijken wat er allemaal gebeurde. Weet niet eens meer met welke instellingen deze foto is geschoten..
De zwart/wit spreekt me ook wel aan. Vraag me af wat je met bewerken hebt gedaan. Rond het blad in de kleurenversie, in de buurt van de druppels, zie je een soort halo. Is ook goed te zien in het rode kanaal. Grt Frans
Een soort wat?! Het enige wat ik heb gedaan trouwens, is verkleind, gecropt, kleurinstellingen beetje mee gespeeld. En bij die zwart wit nog wat plekjes weggewerkt die opeens opvielen.