Ik fotografeer veel bij sportwedstrijden. Dan zit ik dus ongeveer een uur (soms 2 uur voor 2 wedstrijden achter elkaar ) aan de kant met mijn 40D met daarop een 70-200 2.8. Het gebeurt ook regelmatig (vooral als ik 2 wedstrijden doe) dat ik aan het einde van de dag last van mijn arm heb.
Voor mij lijkt de oplossing een grip. Daarmee kan ik de camera een stuk comfortabeler vast houden. Maar dit snappen jullie waarschijnlijk ook.
Ik heb dus een tijdje gezoogd en zie dat Canon zelf een grip heeft (BG-E2 en BG-E2n). Maar er zijn ook tal andere merken die ze verkopen. Mijn vraag is dus een beetje welke wel goed zijn en welke niet. Bij konijnenberg hebben ze een die lijkt erg veel op die van canon (deze).
Ook heb ik ergens gelezen dat je in de grip 2 precies dezelfde accu's moet hebben. Iig precies hetzelfde mAh. Klopt dit, kan er niet veel over vinden? En is het verstandig om een goedkope accu te kopen? Welke?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen. Ik loop zelf namelijk een beetje vast.
Groeten,
Niels Jansen