Priscilla op z'n strobist

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
slimpie
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Afbeelding

In een verlaten theater op strobist manier proberen te werken. Hier heb ik mijn canon 550 EX door een paraplu op 1/4 vermogen gezet links van de camera in een dooropening. Zo hoog mogelijk als ging.
Ik vind dit leuk om te doen maar ook moeilijk. Vooral het balanceren tussen aanwezig en flitslicht vind ik lastig. Het aansturen van een model vind ik dan nog moeilijker, dus daarom eerst maar eens geoefend met mijn nichtje. Graag hoor ik jullie kritische nood.
Oh even ter info. Dit was een vrij spontane actie dus ze was er niet op gekleed en voorbereid. dat willen we een volgende keer doen. Misschien dat jullie ook wat tips hebben over poses en dergelijke.
Laatst gewijzigd door slimpie op 11 nov 2011 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Priscilla op z'n strobist

Bericht Geplaatst:

Verlichting en belichting top, ook de kleuren smaken me, maar pose en opbouw zijn voor mij hier erg stijfjes, kan veel speelser :)
Tony
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

graag de foto iets groter plaatsen ;)
► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Mooi belicht :up
V.w.b. de compositie zou ik links en rechts wat bijsnijden zodat de lijst er niet meer op staat. Trekt bij mij continue wat aandacht.
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Licht is oke; maar compo...met die pose hoort dat model volgens mij zeker niet in het midden van de foto
Frans
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

het hoge. licht geeft zoveel schaduw in de hals dat het hoofd bijna lijkt te zweven. ook de vorm van de kin wordt er nadelig door beinvloed.
een reflectiescherm of 2de fltser kan uitkomst bieden.
slimpie
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Dank jullie voor de eerlijke kritieken. Als ik terug ga zal ik proberen deze toe te passen. Als ik het goed begrijp is de belichting goed, moet ik alleen wat beter op poses en compositie letten. Dat vind ik trouwems wel het moeilijkste:"het model aansturen". Zijn daar geen cursussen voor of gewoon een kwestie van veel doen?
Termajo
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik sluit me bij de vorige sprekers aan. Ga eens naar de bibliotheek. Kijk daar eens in alle tijdschriften voor mode e.d. wat voor poses ze gebruiken. Ik weet het zelf, dat het altijd erg moeilijk is om ook echt op alles te letten en zeker de 1ste keer. Koop eens een tijdschrift en laat aan je model zien wat je graag uit zou willen beelden. Want zo'n nichtje weet dat natuurlijk ook nog niet want die moet het ook nog leren. Succes.
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”