Tevens iedereen bedankt voor de felicitaties bij de TC

Grt Roger

Hoi AmyLee, gefotografeerd aan de andere zijde was de belichting heel erg hard en daarbij had ik het pootje continue voor het gezichtje.AmyLee schreef:Scherpte, compo, BG en belichting weer top![]()
Het enige minpuntje vind ik dat zijn achterlijf gedeeltelijk achter de tak verscholen zit. Zeker geen kans gezien om vanaf de andere zijde een foto te nemen

Ik zie het pootje nu inderdaad voor zijn koppie zitten...is geen optie en zeker niet als de belichting ook nog eens niet klopt.cookiemonster71 schreef:Hoi AmyLee, gefotografeerd aan de andere zijde was de belichting heel erg hard en daarbij had ik het pootje continue voor het gezichtje.AmyLee schreef:Scherpte, compo, BG en belichting weer top![]()
Het enige minpuntje vind ik dat zijn achterlijf gedeeltelijk achter de tak verscholen zit. Zeker geen kans gezien om vanaf de andere zijde een foto te nemen

Als ik op macropad ga, dan ga ik of in de vroeg ochtenduurtjes (in het echte macroseizoen sta ik al bv om 03.00 uur op) zodat ik voor zonsopkomst de omgeving kan verkennen. Of ik ga net voor zonsondergang.Schaeddy schreef:Zeer mooie plaat, maar ik snap niet hoe dat voor elkaar krijgt![]()
Afgelopen jaar ook een paar van deze gespot, maar allemaal tussen het gras, en de hele tijd in beweging, vooral als het te lang duurt, zijn ze zo vertrokken, jij loopt er omheen, bepaald ter plekke de uitsnede/compo, en gebruikt ook nog eens een reflectiescherm, waarschijnlijk ook nog eens vanaf statief geplaat![]()
Wat doe ik dan verkeerd

Ik heb me aangeleerd om de verwachtingen nooit te hoog op te leggen.......ieder foto wat ik kan maken is dan meegenomen. Heb ik geen foto gemaakt, dan nog heb ik genoten van de heerlijk serene rust in de natuur. Maar geduld is een schoen zaak en veelal krijg je er iets voor terugSchaeddy schreef:Bedankt voor je toelichting Roger![]()
Mijn probleem met vroeg op locatie zijn, is dat ik dan geen onderwerpen kan vinden![]()
Aantal keer geprobeerd, maar niks, noops, nada, terwijl ik toch van ander foto's zie die ook vroeg zijn genomen.
ik doe denk ik structureels iets verkeerd, maar ik weet niet watzo blijft het wel spannend, maar ook frustrerend