cropfactor

Plaats reactie
duckie
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

cropfactor

Bericht Geplaatst:

ik heb geen 1D maar er was iemand die een EF-S 10-20 erop gezet heeft en dus zo doende een ultra wide angle heeft, wel vignetting op 10mm maar vanaf 11mm op een APS-H is toch wel heel wijdt voor weinig geld, waar je voorheen nog geen 8-15 had of alleen fisheye.

En er zijn altijd gekken die vanalles proberen. En soms hebben wij lesser gods er profijt van zoals fimrware aanpassingen zoals bij de EOS 300D toendertijd. Ik vind dat er te weinig van dit soort dingen zijn. :)
Omhoog Profiel Foto's
jeroentje
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

cropfactor

Bericht Geplaatst:

Ik ga mijn verhaal niet herhalen, maar ik had al eens een lap tekst over de cropfactor geschreven
Omhoog Profiel Foto's
Niels
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee

cropfactor

Bericht Geplaatst:

Ik zie wel degelijk dat ik een cropfactor heb.. Maar dat is meer een kwestie van groothoekvertekening. Waar je met FF makkelijk met een 70mm en vaak zelfs 100mm kan werken in de studio, is het mijn cropcamera een heel gedoe om sommige foto's met 70 en laat staan met 100mm op de foto te krijgen. Dus zal ik uit moeten zoomen. Dus heb ik soms last van wat groothoek vertekening.. Maar ik heb de oplossing gevonden.. gewoon buiten fotograferen!
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”