Qua contrast vind ik de tweede foto beter , eerste is ietsje te hard en jammer dat haar ogen niet wat klaarder in beeld komen , want ze heeft prachtige kijkers anders toch twee heel mooie foto's
Vindt deze serie stukken beter dan je vorige, je doet het model hier veel meer recht aan met de nabewerking. In de vorige was het gezicht veels te veel gesoft, in deze serie vindt ik dat ook het geval bij de tweede foto (al zij het in veel mindere mate dan je vorige serie).
De eerste is daarentegen voor mij erg fijn gedaan, ook gesoft zo te zien, maar op zo'n manier dat ik toch nog structuur in het gelaat zie, en waardoor het zoveel natuurlijker overkomt.
Beide hebben een goede scherpte, aangename belichting. Je hebt wel moeite met de kleurbalans. De eerste oogt voor mij het beste, bij de tweede overheersen de geel en rood tonen een beetje.
Ben inderdaad nog erg aan het zoeken naar hoe ik mijn portretten wil bewerken, aangezien ik nog nauwelijks portretten gedaan heb. Zoek nog naar de juiste balans in bewerken en een natuurlijke uitstraling (waar ik zelf ook een groot fan van ben) en inderdaad de kleuren van huid prettig weergeven.
@ leuke spontane portretten, waarbij de eerste mijn voorkeur geniet. De tweede heeft een te 'warme' (zo noem ik het maar) kleurtoon en hij is idd net even iets teveel gesoft. Maar toch hoor!
Commentaar is al gegeven. Ik vind het wel leuke foto's in elk geval. Alleen de eerste vind ik wat ongelukkig ingekaderd. Het oor staat er half op. Keuzes maken of helemaal of niet. Bij foto 2 laat je zien dat je bewust de keuze gemaakt hebt om de inkadering te maken zonder oor.
Bedankt voor jullie reacties! Dat oor zat ik ook al over te twijfelen inderdaad, ook een stukje oorbel is nog te zien. Ga hier zeker meer mee experimenteren, ook met die kleurtonen enzo!
Vind de tweede toch wel iets hebben zo hoor... Ook een mooi model. Hoop nog iets vaker van je te zien want ze zien er wel lekker spontaan uit. niet zo geforceerd vind ik.