Ervaring / mening met Canon EF 50mm f1.8 II

Plaats reactie
renekuipers
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Zoals al gezegd word, de Plastic Fantastic. Goedkoop maar toch heel bruikbaar. Ook het bokeh (De onscherpte van de achtergrond) van dit objectief word vaak geprezen. Voor de prijs mag hij eigenlijk niet ontbreken in de foto-tas!
Omhoog Profiel Website Foto's
duckie
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik heb nog niemand gehoord over het gebruik van deze lens bij slecht licht met een wat hogere ISO waarde en geen flitser :) Ideaal dus om voor bruiloften mee te beginnen en om gewone sfeer foto's te maken zonder kunstlicht. Als je meer bruiloften gaat doen dan ga je echter vanzelf naar de degelijkere versies van Nikon en Canon in de 1/4 versie en daarna voor sommigen naar de Ongelovelijke f/1.2 versie
Omhoog Profiel Foto's
sjinouck
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

duckie schreef:Ik heb nog niemand gehoord over het gebruik van deze lens bij slecht licht met een wat hogere ISO waarde en geen flitser :) Ideaal dus om voor bruiloften mee te beginnen en om gewone sfeer foto's te maken zonder kunstlicht. Als je meer bruiloften gaat doen dan ga je echter vanzelf naar de degelijkere versies van Nikon en Canon in de 1/4 versie en daarna voor sommigen naar de Ongelovelijke f/1.2 versie

yep. heb deze gebruikt zonder flitser op een bruiloft en ook bij slecht licht aldaar.. werkt prima!
Omhoog Profiel Website Foto's
Bobi
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Kan ik ook beamen. vorige week s'avonds een wandelingetje gemaakt in de sneeuw en zeer scherpe resultaten! Erg mooie bokeh ook.
Omhoog Profiel Foto's
badeendje
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik heb de 1.8 versie al verkocht.

Dit omdat ik de 1.4 versie geprobeerd heb en ik dacht eerst dat het weinig verschil zou maken.
Maar dat is echt een wereld van verschil.
Dus ben nu opzoek naar een 1.4 variant van deze cheap but super lens
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”