Joachim + extra foto

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
ejb
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Joachim + extra foto

Bericht Geplaatst:

Foto is gemaakt met beschikbaar licht, hij stond naast het raam. Ik hoor graag jullie mening, alle tips en trucks zijn welkom :) . Wel vervelend is dat mijn laptop kapot is en ik op het moment daardoor geen gebruikt kan maken van al te uitgebreide bewerkingsopties...
f 3.2
1/100 sec
50 mm lens
Afbeelding

De enige andere niet afgekeurde valt dan waarschijnlijk beter ´in de smaak´:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ejb op 04 feb 2012 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gemini
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Joachim

Bericht Geplaatst:

Helaas is de foto onscherp.
Het 'gedoe' op de voorgrond stoort mij. Ik neem aan dat het handjes zijn, maar is niet echt goed te zien.
Wat mij betreft een kwestie van jammer, opnieuw proberen. :)
Mendel
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Gezien je eerdere werk, vraag ik me af of je deze niet had moeten afkeuren in je selectie :)

Mis scherpte, en beeld an sich is voor een neutrale kijker niet sterk.
ejb
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor de reacties.
Ik had zelf juist het idee dat de focus zo juist erg goed op zijn (ondeugende) rechter oog kwam te liggen (dat is volgens mij wel scherp, of zie ik dat verkeerd :S ).

Gemini, ja, handje en zijn knuffel :D .

Mendel, ik had bijna de hele 'shoot' afgekeurd, maae blijkbaar is deze voor de getrainde kijker 'niet optimaal'(ik weet het, understatement gezien het commentaar ;) ), jammer, maar daar leer ik natuurlijk wel weer van...althans, dat is de bedoeling :)
Gemini
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Joachim + extra foto

Bericht Geplaatst:

Je hebt gelijk, dat oog is het minst onscherp. Maar scherp wil ik t niet noemen.
Tweede mist ook scherpte, en bij die vermoed ik dat het scherptegebied buiten je foto valt. Er voor om precies te zijn, dat ene kleine uitstekende haartje voor, is het minst onscherp volgens mij. Daarnaast zie je allerlei blauw (speelgoed?) gerommel op de achtergrond, wat ook geen rust geeft.

Echt opnieuw dus. ;)
ejb
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Gemini schreef:Je hebt gelijk, dat oog is het minst onscherp. Maar scherp wil ik t niet noemen.
Tweede mist ook scherpte, en bij die vermoed ik dat het scherptegebied buiten je foto valt.
Er voor om precies te zijn, dat ene kleine uitstekende haartje voor, is het minst onscherp volgens mij. Daarnaast zie je allerlei blauw (speelgoed?) gerommel op de achtergrond, wat ook geen rust geeft.

Echt opnieuw dus. ;)

Hmmmm, okay, moet echt beter leren kijken dus....ik ga in ieder geval maar niet meer fotograferen met die 50mm lens, want scherp stellen zonder autofocus lukt me blijkbaar gewoon niet :( . Bedankt voor je eerlijke commentaar!
Gemini
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Niet alles lukt meteen.
Gewoon dooroefenen.... :)
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”