Jacqueline (plus update)

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
gjdenbesten
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man

Jacqueline (plus update)

Bericht Geplaatst:

Afbeelding

In hetzelfde café waarin de foto maakte (zie "Ik zie jou, en laat je toe"), kreeg ik de gelegenheid Jacqueline te fotograferen. Verstilt in gedachte keek ze naar buiten. Waar denkt ze aan? Aan haar verleden, aan voorbije liefdes, of aan een nieuwe toekomst? Tussen verleden en heden, daar was ze. Ze voelt.
In zwart-wit moest die plaat. Dan komen de kleuren beter uit.

Exif maar even toegevoegd: 1/10 sec bij F/4.0 Iso 200, 67 mm
En Mendel heeft gelijk. Ik was vergeten de plaat na te verscherpen. Scheelt weinig , maar toch... Hierbij de update
Afbeelding

En hoe langer ik er naar kij. Snotfer, bewegingsonscherpte. Hierbij een andere van de reeks, die is oké. Exifs zijn gelijk aan voorgaande platen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door gjdenbesten op 19 feb 2012 12:04, 4 keer totaal gewijzigd.
Mendel
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Contacteer:

Re: Jacqueline

Bericht Geplaatst:

Blik en pose, alsmede invallend licht en weglopen daarvan naar de schaduwen zorgen voor sterk beeld, omzetting naar smaak, ingetogen zonder de contrasten echt op te zoeken.

Weet de EXIF niet, kan dus lastig zeggen of origneel scherp is, of dat deze kleinere versie wat naverscherping moet hebben, dat is enige wat ik toch een beetje ontbeer :)
AJL
Lid
Lid

Re: Jacqueline (plus update)

Bericht Geplaatst:

Ja...is behoorlijk mooi...mij valt 2 dingen op : (1) haar halsketting...die zou ik wegclonen (2) ik vind dat uw sluitertijd te traag is....is dat uit de hand gemaakt?
gjdenbesten
Lid
Lid

Re: Jacqueline (plus update)

Bericht Geplaatst:

AJL schreef:Ja...is behoorlijk mooi...mij valt 2 dingen op : (1) haar halsketting...die zou ik wegclonen (2) ik vind dat uw sluitertijd te traag is....is dat uit de hand gemaakt?

Ja helemaal uit de hand. Vandaar dat de eerste 2 foto's (dezelfde dus) onscherp bleken te zijn. Ik had natuurlijk de Iso waarden kunnen opschroeven...
Frans
Lid
Lid

Jacqueline (plus update)

Bericht Geplaatst:

denk dat je beleving bij deze foto sterk beinvloed wordt door het feit dat je de maker bent en de context kent waarin de foto gemaakt is.
een context die je bij een andere foto uit deze serie wel liet zien.
afgezien dat ik vooral de laatste een mooie portretfoto vind, voel ik er niet zoveel bij.
mis vooral het raam denk ik.
gjdenbesten
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

Frans schreef:denk dat je beleving bij deze foto sterk beinvloed wordt door het feit dat je de maker bent en de context kent waarin de foto gemaakt is.
een context die je bij een andere foto uit deze serie wel liet zien.
afgezien dat ik vooral de laatste een mooie portretfoto vind, voel ik er niet zoveel bij.
mis vooral het raam denk ik.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik heb een context mee willen geven aan dit portret. Immers een foto verteld een verhaal. En om de kijker een beetje op weg te helpen, kwam ik tot die tekst. Kennelijk heb jij daar niets mee. Tja, pas als er een raam is, die je kan zien komt bij jou het verhaal op. Zo werkt het dus. Dank voor je reactie.
Frans
Lid
Lid

Jacqueline (plus update)

Bericht Geplaatst:

gjdenbesten je weet een integere reactie behoorlijk in een lullig daglicht te stellen.
echt aardig komt dat niet over.
gjdenbesten
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

Frans schreef:gjdenbesten je weet een integere reactie behoorlijk in een lullig daglicht te stellen.
echt aardig komt dat niet over.

Oh maar zo was het dus helemaal niet bedoeld! Sorry dus. Alles verschijnt dus in ieders bewustzijn. Ook
bij mij overigens... :shock
Laatst gewijzigd door gjdenbesten op 19 feb 2012 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans
Lid
Lid

Jacqueline (plus update)

Bericht Geplaatst:

je reactie is goed geland.:up
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”