Clear glass ambro
18x24cm
exposure time 4 secs
Dallmeyer 3b open at 3.0
KCN fixer

momentum60 schreef:Mooie foto, mooi procédé ook....
Een heel eigen richting in de fotografie...
Ben je niet een beetje beperkt in je onderwerpen? Zie je nog niet zo gauw met je camera bij FC Twente langs de lijn staan....
Lijkt een flauwe vraag maar wel benieuwd welke onderwerpen, waarom en je beperkingen of juist voordelen...

flashsplash schreef:Ik heb wat nagelezen over collodion, natte plaat process en ik moet bekennen dat dit wel heel interessant is. Nu weet ik ook je foto meer te apprecieren. Wat ik me wel afvraag is met welke camera je dit hebt gemaakt. En vanwaar de onscherpte, zoals ik lasnis dit procede ideaal for haarscherpe opnames,zolang het onderwerp maar stil zit.
Maak jij zelf de soluties aan ? Ik las enkele formulesnop wiki, vandaar de vraag.
Knap werk dus...

, vond vroeger de bazooka in dienst al zwaar om mee te sjouwen..... 

momentum60 schreef:foto's doen mij denken aan Edward Curtis met zijn indianenfotografie....
Zo ging dat natuurlijk in die tijd.
9kg voor een lens, vond vroeger de bazooka in dienst al zwaar om mee te sjouwen.....

Gert64 schreef:Mijn bewondering had je al, ik probeer te komen want ik wil er graag nog meer van weten.
Dit vind ik weer buitengewoon fraai. Ik meen ook foto's van je gezien te hebben die wat bruiner zijn dan deze, dat spreekt mij nog meer aan. Is dat een kwestie van mengen in de vloeistoffen, of de belichting? Of beide?