een Canon eos 1000D met canon 18-55mm en tamron 70-300mm.
sinds lente 2011 is m'n tamronlens gebreken gaan vertonen. scherpstellen met autofocus is vrijwel onmogelijk. bij het indrukken van de ontspanner wordt de foto half gemaakt en het oculair zwart. op het display verschijnt de volgende tekst:
err 01: communications between the camera and lens is faulty. clean the lens contacts.
de lens contacts heb ik wel 100 keer goed schoon proberen te maken, maar tevergeefs. ik geloof dat het ook steeds erger wordt: in het begin leek het minder voor te komen dan nu: bijna bij elke foto die ik maak.
de garantie op de kit is allang afgelopen, deze duurde maar een jaar. ik ben naar Dixons geweest, maar ze konden mijn lens niet repareren en zeiden dat het zo'n 100 euro zou kosten om deze door tamron te laten maken. Dat is bijna net zo veel als de lens gekost heeft, dus dat lijkt me geen handige optie.
ik wil heel graag weer een goed werkende 70-300 lens, maar als ik een nieuwe koop kan dit me natuurlijk gewoon weer gebeuren dacht ik zo. daarom wil ik eerst weten waar deze fout vandaan komt en of ie voorkomen kan worden. heeft iemand misschien ervaring met dit probleem? ik hoor vaak dat het niet goed is voor body en lens om vaak van lens te verwisselen, maar ik heb dit wel heel vaak gedaan. kan dit iets met het probleem te maken hebben?
ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen.