de allereerste

Bloemen, planten e.d.
Plaats reactie
FrenchBull19
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

de allereerste

Bericht Geplaatst:

ik vind dit altijd een van de mooiste bloempjes ! weet niet precies hoe ze heten :shock maar dat maakt ze niet minder mooi ! dit was de eerste die los ging !

exif:
1/80s
f/8.0
iso200

f1
Afbeelding

bedankt voor het kijken
Tony
Lid
Lid
Contacteer:

Re: de allereerste

Bericht Geplaatst:

ook hier zit de belichting op het randje, de comp. kan ook wat speelser en/of spannender, probeer eens het bloempje van opzij te nemen ;)
Roger te Wierike
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: de allereerste

Bericht Geplaatst:

Ik weet niet wat het is met jouw foto's maar op de één of andere manier zijn ze nooit echt scherp.
Gebruik je een statief of doe je alles handheld? Bij handheld zie mijn onderstaande verhaaltje.

Bij deze foto heb ik de fout in de exif kunnen opsporen. Je gebruikt 1/80sec. bij een 100mm lens. Beter is 1/100 of nog sneller. In het geval van deze foto kan het dus bewegingsonscherpte zijn.
Fotografeer met een sluitertijd die minstens zo snel is als de brandpuntsafstand van je objectief.
Dus bij een 100mm lens minstens 1/100sec. Bij een 150mm lens minstens 1/150sec. Bij een 200mm minstens 1/200sec enz. enz.
Lukt het je niet om aan de gewenste sluitertijden te komen icm een bepaald diafragma kun je de iso omhoog gooien om toch de gewenste sluitertijd te halen.

Misschien moeilijke materie voor je maar als het eenmaal begrijpt zul je dit terug zien in je foto's die opeens veel scherper ogen.
Sluitertijd, diafragma en iso vormen als het ware een driehoek, zie:

http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/belichtingsdriehoek/

Succes.

Ik zal je eens een beetje op sleeptouw gaan nemen zodat je toch tot goede resultaten zult komen :proost
FrenchBull19
Lid
Lid
Contacteer:

de allereerste

Bericht Geplaatst:

heej dicasa ! daar had ik nog nooit over nagedacht :O heel erg bedankt ! ik ga er mee aan het werk :D fijn dat je me wilt helpen !!
Plaats reactie

Terug naar “Flora”