Zo zijn er nog geweest hier op het forum
Zo zijn er nog geweest hier op het forum

Rophoto schreef:Tsjonge ! nieuwelingen hebben het hier wel zwaar te verduren hoor pfffff
Erg aardig allemaal en sterker nog........ach laat ook maar voordat ik mij verspreek......
Zal allemaal wel goed bedoeld zijn... er wordt tenslotte gezwaaid nietwaar
On topic:
V.w.b. het flitsen en bruiloften ...dat is een dicipline die je niet zomaar even doet dat klopt ....oefening baart kunst en éénmaal(eerste keer) moet je het diepe in
Goed voorbereiden is het halve werk

Lonyfotografie schreef:He gelukkig: ik dacht al dat ik het als newbie als enige zwaar te verduren kreeg pfffffff
Van deze reactie word ik weer een beetje blijer.
Dank je!!

Ja heb dit topic ook even gevolgd, en vind dat als iemand gewoon een vraag stelt, je daar gewoon antwoord op kunt geven, of gewoon niet reageren, gelijk roepen iemand t niet moet doen, kan nog wel, maar als hij dan zegt van wel, kun je toch gewoon antwoorden op de eerder gevraagde vraag? Ipv die gene nog meer proberen te ontmoedigen? Snap ´t niet helemaal... Maar als iemand ´t uit wil leggen, prima!Rophoto schreef:Tsjonge ! nieuwelingen hebben het hier wel zwaar te verduren hoor pfffff
Erg aardig allemaal en sterker nog........ach laat ook maar voordat ik mij verspreek......
Zal allemaal wel goed bedoeld zijn... er wordt tenslotte gezwaaid nietwaar

Even een reactie op je eigen tekst:Lonyfotografie schreef:Over 2 weken ga ik een bruidsreportage maken en ik ben nu nog bezig met voor te bereiden o.a. door veel portretfoto's buiten te maken.
Nu kreeg ik in mijn fotocursus nog de kans om 2 lessen te volgen over portretten en ceremonies. Leuk natuurlijk, maar ik twijfel over 2 dingen.
In de cursus werd gezegd dat je altijd moet flitsen, ook buiten en het beste een 18-55 mm. lens kunt gebruiken. Ik heb gister met het bruidspaar proeffoto's gemaakt en beide tips uitgevoerd.
Het resultaat viel me tegen. Ik heb tot nu toe altijd portretfoto's gemaakt met een 50mm./F1.8 lens en dat ging altijd goed. Nu minder en daar ben ik niet zo blij mee. Er zaten gelukkig ook wel genoeg mooie foto's bij!!
Ik ga natuurlijk bij de praktijkles hier nog wel vragen over stellen, maar ik ben ook benieuwd of jullie nog briljante tips voor me hebben!?
Lony