Flowers

Bloemen, planten e.d.
Plaats reactie
Matglas
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Flowers

Bericht Geplaatst:

Gisteren avond een bosje bloemen op de foto gezet..

ISO:100 | F8.0 | 30 seconde

Afbeelding
Gotchas
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Flowers

Bericht Geplaatst:

Sfeer, lichtval en uitsnede doen het goed!
Ik heb wel het idee dat het bosje ietsje meer naar voren had gemogen.
Zodat ook de achterste bloemen wat meer licht hadden gevangen :)
Matglas
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Gotchas, bedankt voor de reactie. Het bosje bloemen naar voren zetten zou in dit geval geen effect hebben gehad op de belichting van de bloemen.. Mijn werkwijze was namelijk als volgt. Ik heb eerst de compositie bepaald en scherp gesteld. Hierna het licht in de kamer uitgezet en met mijn smartphone met het schermpje helemaal op wit de bloemen belicht door mijn telefoon er vlakbij omheen te bewegen. Ook wel lightpainting genoemd.. Ik heb mijn telefoon gebruikt omdat ik even geen zaklamp ter beschikking had.
Het probleem dat ik had bij de achterste bloemen was dat ik er niet goed bij kon komen zonder de bloemen te raken, of zonder met de telefoon terug te schijnen in de lens van de camera waardoor ik strepen kreeg in mijn plaatje.
Hierna in PS de tafel gerepareerd (zitten twee barsten in) en het geheel een bewerking gegeven.
Wim
Lid
Lid

Flowers

Bericht Geplaatst:

sfeervol spreekt mij wel aan tafel zou ik wat donkerder maken.
Jo
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Idd fraai gedaan. De opomerking van Wendy mbt het meer naar voren halen van het boeket kan ik zonder meer delen......
Landscape had ook een optie kunnen zijn. Dan had je effectievere ruimte kunnen creëren!

Jo ;)
Matglas
Lid
Lid
Contacteer:

Flowers

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor de reacties! Ik zal toch eens vaker een bosje bloemen kopen voor mijn vrouw.. Deze had ze gekregen van haar werk. :-)
Roger te Wierike
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Matglas schreef:Gotchas, bedankt voor de reactie. Het bosje bloemen naar voren zetten zou in dit geval geen effect hebben gehad op de belichting van de bloemen.. Mijn werkwijze was namelijk als volgt. Ik heb eerst de compositie bepaald en scherp gesteld. Hierna het licht in de kamer uitgezet en met mijn smartphone met het schermpje helemaal op wit de bloemen belicht door mijn telefoon er vlakbij omheen te bewegen. Ook wel lightpainting genoemd.. Ik heb mijn telefoon gebruikt omdat ik even geen zaklamp ter beschikking had.
Het probleem dat ik had bij de achterste bloemen was dat ik er niet goed bij kon komen zonder de bloemen te raken, of zonder met de telefoon terug te schijnen in de lens van de camera waardoor ik strepen kreeg in mijn plaatje.
Hierna in PS de tafel gerepareerd (zitten twee barsten in) en het geheel een bewerking gegeven.

Voor mij een mooie opname met een prima uitleg over de totstandkoming ervan.

:super :super :super
Plaats reactie

Terug naar “Flora”