Defecte lens

Plaats reactie
Moubs
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Defecte lens

Bericht Geplaatst:

Als ik jou was zou ik nog even doorsparen en dan een Canon lens uit de L serie nemen.. ;)
Omhoog Profiel Website Foto's
Toni
Lid
Lid

Defecte lens

Bericht Geplaatst:

Is die zo veel beter?
Omhoog Profiel Foto's
FrenchBull19
Lid
Lid
Contacteer:

Defecte lens

Bericht Geplaatst:

de l lensen zijn van uitzonderlijke klasse ! het is even een groot bedrag :) maar dan heb je jaren plezier !
Toni
Lid
Lid

Re: Defecte lens

Bericht Geplaatst:

wow, even een groot bedrag? 4 keer zo duur (weliswaar f/1.2) als ik dat goed zie haha.
lees superveel positieve reacties over de l lenzen, maar dit ligt toch echt buiten mijn budget helaas... :( dan heb ik over 3 jaar nog niet genoeg gespaard.

las ook ergens dat de canon 100mm macro de klasse heeft van de l serie.. maar denk toch dat ik die brandpuntsafstand te groot vind.
Omhoog Profiel Foto's
FrenchBull19
Lid
Lid
Contacteer:

Defecte lens

Bericht Geplaatst:

heej toni de 100mm heb ik zelf in mijn bezit de L serie dan. ik wou idd ook eerst voor de non L gaan. maar die moest dan steeds op een statief omdat hij geen is heeft. de L heeft een van de nieuwste is versie. de hybride is. ik heb deze 2e hands gekocht voor pak en beet 600. heb er ruim een jaar naartoe gespaard haha.

las net dat je naar de 50mm aan het kijken bent. dan hoef je de L versie echt niet te hebben hoor :) zal even een linkje plaatsen van youtube daar worden ze alle 3 aan de tand gevoeld. de 1.4 komt het beste uit maar het zijn zeer kleine verschillen. de 1.8 heb ik zelf en ik vind hem voldoen :)
https://www.youtube.com/watch?v=44FqqE6ukjY" onclick="window.open(this.href);return false;

en jah wat de macro betreft. de gene wie de revieuw geven in dit filmpje voelen ook de 100mm L vs non L aan de tand. dus die zou je dan ook nog kunnen bekijken. maar zoals je al aangaf eerder in dit topic dat je oog viel op de sigma die is ook uitstekend.

maakt je keuze niet makkelijk he haha
Toni
Lid
Lid

Re: Defecte lens

Bericht Geplaatst:

handig filmpje hihi, en inderdaad de andere filmjes die ze maken zijn ook intressant!
hah nee, hoe meer keus hoe moeilijker. ;p maar zo weet ik tenminste zeker dat ik niets over het hoofd zie.
Omhoog Profiel Foto's
FrenchBull19
Lid
Lid
Contacteer:

Defecte lens

Bericht Geplaatst:

Nee precies de lens is de investering ik Heb ook een 1000d met de 50 1.8 en de 100 l en nog 2 standaard lensjes maar ze doen het prima !
duckie
Lid
Lid
Geslacht: Man

Re:

Bericht Geplaatst:

FrenchBull19 schreef:Nee precies de lens is de investering ik Heb ook een 1000d met de 50 1.8 en de 100 l en nog 2 standaard lensjes maar ze doen het prima !
Eindelijk iemand wel slim investeerd ;)
Laatst gewijzigd door duckie op 01 apr 2012 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Foto's
duckie
Lid
Lid
Geslacht: Man

Re:

Bericht Geplaatst:

FrenchBull19 schreef:Nee precies de lens is de investering ik Heb ook een 1000d met de 50 1.8 en de 100 l en nog 2 standaard lensjes maar ze doen het prima !
Eindelijk iemand wel slim investeerd ;)
Omhoog Profiel Foto's
FrenchBull19
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Re:

Bericht Geplaatst:

Eindelijk iemand wel slim investeerd ;)[/quote]

jahzeker ! een camera body is erg handig als die vele mogelijkheden heeft. maar mijn 1000d heeft mij alles geleerd tot nu toe. en de betere lensen passen er gewoon op. enige puntje is wel dat mijn 100mm l hem behoorlijk uit evenwicht rukt. maar daar heb ik me monopod voor.

zit nu zelf te kijken naar de 17-40 L als vervanging voor me 18-55 deze i niet heel erg duur en voor de crop erg goed ! aangezien mijn 1000d upgrade een 7d word.

toni fijn dat je wat aan dat kanaal hebt !

groetjes
Toni
Lid
Lid

Defecte lens

Bericht Geplaatst:

Het is voor nu de 50mm 1.4 van canon geworden. (;
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie