Helaas is het takje voor zijn neus wat storend, maar ik ben verder benieuwd wat jullie van de foto vinden.
F/4,5
1/640 sec
ISO 200
Geen flits
Groeten Annemiek
Ps: Is dat takje nog weg te werken op een bepaalde manier?

, waarin ik wat experimenteer met lichtinval ed. Hoe zou je dat blauw kunnen verminderen als ik die foto opnieuw zou maken?
)
Annemiek schreef:Hallo allen
Wederom bedankt voor de reacties. Ongeacht of het een 'goeie' foto is, vond ik het schaap alleen al heel grappig.
@Frans: ik heb de foto niet in Raw geschoten. Leer net fotograferen in stand P ipv in de automatische stand, waarin ik wat experimenteer met lichtinval ed. Hoe zou je dat blauw kunnen verminderen als ik die foto opnieuw zou maken?
Ik heb deze foto niet bewerkt, alleen iets afgesneden. Als ik bewerk, dan wil ik dat gaan doen in Photoshop CS die ik nu op mijn laptop heb staan (maar nog even handigheid in moet krijgen)
Gr Annemiek

Stand P is toch ook automatisch???
Zoals ik al in mijn voorstelrondje zei.... 'ik ben nog een groentje', hihi.

Annemiek schreef:Zoals ik al in mijn voorstelrondje zei.... 'ik ben nog een groentje', hihi.
Ik zal eens gaan experimenteren met stand M

Voor het mooie had ik het schaap liever met meer ruimte links gezien in plaats van rechts...maar belichting en scherpte zit goed 

Mingus schreef:Nu wordt er vrijwel altijd over de P stand gesproken alsof je tot de eliteclub van krukken behoort, en soms schamen de mensen zich er voor.![]()
Het heeft toch ook een voordeel dat je je als beginneling op het onderwerp kan concentreren en niet alleen maar bezig ben met draaien aan knopjes waarvan je toch niet weet wat de werking is.Ik til daar niet zo zwaar aan, laat ze lekker op P fotograferen en wanneer er vragen komen ga dan pas stapje voor stapje verder totdat ze het nut er van in gaan zien.
En waar werk ik dan mee, inderdaad op A of S en portret op M en een lichtmeter.

jeroenk schreef:Niets mis met de P-stand inderdaad...alhoewel ik hem nooit aan zou raden, aangezien je de controle over je diafragma verliest...maar beter een goede foto in de automaat...dan een mislukte manueel