Ja, die eerste is weer smullen Wat een prachtige scherpte en uitsnede! Tweede heeft ook wel wat al hadden de 'stampers' van mij iets lichter mogen zijn
de 2e is zeker niet slecht (ik maak ze niet zo), maar moet duidelijk de ander "voor laten gaan". Qua licht / belichting schaduw-lichtspel is deze super
Dank je wel allemaal! Beide zijn 100% tegenlichtopnames, waarbij het directe licht geabsorbeerd wordt door de kroonblaadjes en de helmhokken niet meer volledig kon bereiken. Misschien had ik hier moeten tegenflitsen.................
Ik heb een nieuwe uitvinding gedaan om wat licht terug te krijgen bij tegenlicht. Ik heb een rond gat gemaakt in een stevig wit A4tje (200 grams), het gat is wat kleiner dan de doorsnede van mijn lens, dan rondom wat knipjes dwars erop totdat ik hem vrij stevig over de lens kan schuiven (als je begrijpt wat ik bedoel). Je hebt dan een soort reflexieschermpje aan je camera gemonteerd. Met m'n vinger kan ik het papier bijv. aan de onderkant nog wat naar voren duwen. Natuurlijk zit dat papier ook weleens in de weg, maar het werkt heel goed.