Enkele Paddestoelen in het Ulvenhoutse bos

Bloemen, planten e.d.
Plaats reactie
HWPhotoAll
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee

Bericht Geplaatst:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
graag jullie opbouwende commentaar en tips :)
Mendel
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Enkele Paddestoelen in het Ulvenhoutse bos

Bericht Geplaatst:

Je lage standpunten zijn sterk, dit zijn nu de standpunten dat je zo lekker de wereld van de paddo's induikt, en je ze vanuit hun standpunt ziet. Dat in tegenstelling tot die hoge standpunten waar je echt op een paddo neerkijkt, en het geheel als snel vlak wordt.

Eerste is erg hard ingeflits, en je hebt een harde slagschaduw, hierdoor verlies je veel sfeer.

Tweede is zo te zien met natuurlijk licht gemaakt, en oogt daardoor al wat aangenamer, goede compositie, mis wel de echte scherpte.

Derde is ook ingeflitst, minder hard dan de eerste, maar nog wel met een slagschaduw. Bij deze heb je de mooiste ondergrond en achtergond.

Vierde is weer fijn natuurlijk licht, met een wijdse bosrijke achtergrond die toevoegt aan het geheel, oogt scherp mischien de scherptediepte iets te ver naar achteren.

Bij de flits zou je eens kunnen kijken of je een diffussiekapje kan aanschaffen, of maken om het flitslicht zachter te krijgen.
HWPhotoAll
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor je reactie Mendel hier kan ik wat mee!

maar nog even over dat diffussiekapje... dat kan niet op mijn camera. heb namelijk geen spiegelreflex o.i.d.
de camera die ik heb is deze: http://images.amazon.com/images/P/B0007 ... ZZZZZ_.jpg
Frans
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Vind vooral de derde een mooi beeld opleveren. Mooie kleuren en beeldopbouw.
De scherpte ligt bij de meeste foto's net niet op de goede plek.
Weet niet of je toestel de mogelijkheid heeft om het scherpstelpunt in te stellen en daarna je compositie te bepalen. (Vaak kan dat met half ingedrukte ontspanner.)
Tip: het noemen van merk en type van je fototoestel is handiger dan verwijzen naar een plaatje.
Mario
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Foto 3 en 4 vindt ik echt heel mooi, vooral die paarse kleur in foto 3. :proost :proost
HWPhotoAll
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Frans schreef:Vind vooral de derde een mooi beeld opleveren. Mooie kleuren en beeldopbouw.
De scherpte ligt bij de meeste foto's net niet op de goede plek.
Weet niet of je toestel de mogelijkheid heeft om het scherpstelpunt in te stellen en daarna je compositie te bepalen. (Vaak kan dat met half ingedrukte ontspanner.)
Tip: het noemen van merk en type van je fototoestel is handiger dan verwijzen naar een plaatje.

dus je bedoelt: het onderwerp wat je scherp wilt hebben daar op scherp stellen (logisch :P denk ik) en dan pas de compositie van je foto bepalen?

Sorry: ik werk met een Kodak Z740
Gotchas
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Fraaie paddo serie, leuke kleurtje ook. Ik vind de foto's erg flets overkomen, mogen van mij wel wat donkerder en contrast rijker. De lage standpunten zijn uitstekend!
HWPhotoAll
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

de contrasten kunnen wel beter ja! maar de foto's zijn, op uitsnijden na, nog origineel.

ik werk met photoshop elements 6.0 hoe kan ik dat het beste doen? ben er nog niet echt bekend mee!
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Mooi laag ingenomen standpunten :up Geeft het beeld net iets extra's. De laatste heeft mijn voorkeur. Beeld lekker rustig en kleuren mooi door zachte belichting.
Plaats reactie

Terug naar “Flora”