Canon EF 50mm f/2.5 Macro of Canon EF 50mm f/1.8 II

Plaats reactie
Bobi
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Re: Canon EF 50mm f/2.5 Macro of Canon EF 50mm f/1.8 II

Bericht Geplaatst:

Ik heb zelf de 50/f1,8 en die zit eigenlijk bijna altijd standaard op mijn camera geschroefd. Hij is lichtsterker dan de macro versie maar ik gebruik hem eigenlijk altijd rond f3,5 omdat hij dan gewoon de mooiste resultaten levert. Macro fotografie met de 50/1,8 is niet echt aan te raden, dan kun je nog beter je 18-55 kitlens gebruiken.

Ik heb zelf geen ervaring met de macro 50, maar wat ik ervan heb begrepen is dat je ook bijvoorbeeld prima portretten kan maken met een macro lens omdat ze overal gewoon wat scherper zijn, dus je hoeft niet bang te zijn dat je deze alleen maar voor macro kan gebruiken.

Nu ben ik zelf nog maar een beginner maar als je wil zien wat voor soort foto's je kan maken met de 50/f1,8 kun je wellicht naar een paar van mijn topics kijken, bijna alles wat ik hier post is gemaakt met die lens (behalve landschappen ivm de groothoek van de kitlens)
Omhoog Profiel Foto's
Bobi
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Graag gedaan en dank je wel :)
Omhoog Profiel Foto's
duckie
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Het grote verschil, ook in prijs zit hem in. À dat de macro geen mechanische motor heeft en dus sneller focust, en dat het een half life size macro is en pas 1op1 macro met de los verkrijgbare tussenring. De bouw de scherpstelling is sneller en hij is optisch beter, maar als je niet expliciet op 20cm van het onderwerp meeeters wilt fotograferen, dan heb je aan de elcheapo genoeg. Wil je ook macro gaan doen dan moet je die kopen en de life size ring erbij kopen. Ik zou voor de 50mm 1.4 van sigma of canon gaan.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”