Op het Eiland

Van hier tot Tokio
[saskia]
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Re:

Bericht Geplaatst:

Frans schreef:is me blijkbaar ontgaan.
mooie foto en gefeliciteerd met je yc.

Niet zo gek dit topic is van vorig jaar.. Apart zo laat een yc
Sjan
Lid
Lid

Re: Op het Eiland

Bericht Geplaatst:

Mooie plaat :up :up
Gefeliciteerd met je YC.
Nuelle
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

prachtige plaat! Die wolken, de kleur, de nabewerking en de gehele compositie. Erg mooi! Knap dat je in beeld kunt brengen en vastleggen wat je met het blote oog mét emotie kunt waarnemen. Volg je me nog? ;-)
Gert64
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Nuelle schreef:prachtige plaat! Die wolken, de kleur, de nabewerking en de gehele compositie. Erg mooi! Knap dat je in beeld kunt brengen en vastleggen wat je met het blote oog mét emotie kunt waarnemen. Volg je me nog? ;-)

Dat is de uitdaging in fotografie, voor mij. Echt helemaal lukken doet het zelden, maar dit is aardig zoals ik het zag en meemaakte. Vervolgens moet er diepte gemaakt worden om niet in een plat plaatje te vervallen. Ik durf hard op te zeggen dat landschapsfotografie veel moeilijker is dan het lijkt. Kom een half uur later bij deze zelfde boom en er is al een hoop veranderd. Het wolkendek is een eind opgeschoven en het licht is toch weer anders. Dat is een van de redenen dat ik me graag bedien van vaste plekken. Dit is er een en ik was er 10 dagen geleden nog. Naast het kennen van plekken is ook handig dat je het weer een beetje snapt(zoals weten wanneer het wolkendek open kan trekken) en de voorspellingen in de gaten houdt. Als het stevig waait met veel buien tussendoor in de zomer dan is het de moeite om gewoon te wachten, direct na een bui trekt het vaak al open. Zoals het ook steede donkerder wordt naar een bui toe. Is voor mij zeer intressant weer. Blauwe luchten vind ik niks.
Bedankt voor je leuke reactie.
Nuelle
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Gert64 schreef:
Nuelle schreef:prachtige plaat! Die wolken, de kleur, de nabewerking en de gehele compositie. Erg mooi! Knap dat je in beeld kunt brengen en vastleggen wat je met het blote oog mét emotie kunt waarnemen. Volg je me nog? ;-)

Dat is de uitdaging in fotografie, voor mij. Echt helemaal lukken doet het zelden, maar dit is aardig zoals ik het zag en meemaakte. Vervolgens moet er diepte gemaakt worden om niet in een plat plaatje te vervallen. Ik durf hard op te zeggen dat landschapsfotografie veel moeilijker is dan het lijkt. Kom een half uur later bij deze zelfde boom en er is al een hoop veranderd. Het wolkendek is een eind opgeschoven en het licht is toch weer anders. Dat is een van de redenen dat ik me graag bedien van vaste plekken. Dit is er een en ik was er 10 dagen geleden nog. Naast het kennen van plekken is ook handig dat je het weer een beetje snapt(zoals weten wanneer het wolkendek open kan trekken) en de voorspellingen in de gaten houdt. Als het stevig waait met veel buien tussendoor in de zomer dan is het de moeite om gewoon te wachten, direct na een bui trekt het vaak al open. Zoals het ook steede donkerder wordt naar een bui toe. Is voor mij zeer intressant weer. Blauwe luchten vind ik niks.
Bedankt voor je leuke reactie.

Mooie uitleg! Je verwoord precies wat ik bedoelde... Je ziet in de foto dat hier ervaring, kennis en veel geduld in ligt. En het mooie is ook, juist, weer dat je het niet ziet. Petje af Gert!!
Ab59
Lid
Lid

Op het Eiland

Bericht Geplaatst:

Mooie plaat, ik snap 1/20 s niet helemaal. Kans op bewegingsonscherpte aanwezig. Over het groen twijfel ik een beetje
Bas
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Erg mooi Gert :D Proficiat!
Gert64
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

Ab59 schreef:Mooie plaat, ik snap 1/20 s niet helemaal. Kans op bewegingsonscherpte aanwezig. Over het groen twijfel ik een beetje

Ik twijfelde niet. :) Om het wel te snappen: Het is 's avonds bijna tegen schemering, is ook te zien aan de lucht. Het is met weinig mm's gemaakt dat scheelt ten eerste in bewegingsonscherpte en bedenk daarbij dat Sony een hele goede beeldstabilisatie in de camera bouwt, dat scheelt nog meer.
dhldhldhl
Lid
Lid
Contacteer:

Op het Eiland

Bericht Geplaatst:

Zeer mooie foto, top :upc
Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”