Zelfportret met vrouw

Mensen in alle vormen en maten
sugarman
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Zelfportret met vrouw

Bericht Geplaatst:

WietseH schreef:
sugarman schreef:
Zet die twee softboxen dan boven op elkaar (op de een of andere manier :) ) zodat het een grote softbox gaat worden en dan kan je zelfs fullbody gaan schieten.

Plaats ze rechts schuin hoog voor de model(len) en eventueel kan je aan de linkerkant nog een reflectiescherm plaatsen als de schaduwen erg hard overkomen.

Verder vind ik jullie pose en blik zeker wel ontspannen er uit zien.

Ik zal het eens proberen, als het niet wil adviseer je dus een grotere softbox aan te schaffen.
Bedankt!

Hoe groter hoe beter :)
Is mijn bescheiden mening. ;)

Je hebt dan meer oppervlak, zachter licht en meer mogelijkheden qua verlichting door het grote oppervlak. (het gebruik van de zijkanten en het midden van de softbox)

BV. een octabox van 190cm zou een leuk verjaardagskado kunnen zijn en dat is dit leuke stel best wel waard :)
WietseH
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ok, dat is duidelijk :)
Ik ben voorlopig nog niet jarig, maar een grote octabox zet ik dus ook op mijn wensenlijstje :)
sugarman
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Alvast gefeliciteerd :)
Henk47
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Bericht Geplaatst:

Leuk gedaan, maar ik prefereer toch een staande foto. Links en rechts die vitrage voegt niets toe.
Maar het voornaamste dat me opvalt is de krampachtige lach met gesloten lippen. Ik denk dat dat te maken heeft met het idee van het zelfportret, zet je iemand anders achter de camera die contact heeft met jullie dan wordt het direct heel anders. Dat denk ik althans.
PS: de update van Martijn1 is op mijn zojuist weer gecalibreerd Eizoscherm afschuwelijk!
WietseH
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

@Henk47; Een staande foto was waarschijnlijk mooier geweest, daar heb je gelijk in.Ik zou natuurlijk nog een andere uitsnede kunnen proberen.
Ik heb wel eens geprobeerd om foto's te maken met een open lach, maar dat vind ik meestal erg gemaakt overkomen.Is misschien ook een kwestie van oefenen :)
De update van Martijn1 was ook bedoeld als een snel voorbeeld om te laten zien dat de achtergrond bewerkt kan worden ;)
WietseH
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

sugarman schreef:Alvast gefeliciteerd :)

Alvast bedankt :rof
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”