Meisje...

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
Birdman
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Meisje...

Bericht Geplaatst:

Brand maar los met jullie commentaren :) Wil er graag van leren :zwaai

1
Afbeelding

2
Afbeelding
Joost
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Meisje...

Bericht Geplaatst:

Hoi Birdman, niet lang geleden heb ik ook geprobeerd leuke foto's van jonge kinderen te maken. Niet makkelijk, de dames en heren zullen nooit eens stil staan >.<
In beide foto's lijkt je dochter? in de schaduw te staan, terwijl de achtergrond juist wel zon vangt. Dit had je eventueel kunnen inflitsen of met een reflector kunnen bijlichten. Moet je die wel bij je hebben en in hebben gesteld, anders ben je altijd hopeloos te laat. In de tweede foto zit rechts een donkere vlek; vast net dat waar ze mee bezig was, maar nu een vervelende vlek. Overigens vind ik de bokeh in die tweede prachtig! :)
Birdman
Lid
Lid

Re: Meisje...

Bericht Geplaatst:

Dank je Joost :up Het is zeker niet mijn dochter hoor haha ben ik al te oud voor :D
sugarman
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Dan is het je kleindochter :)

Je hebt mooie ontroerende momenten te pakken gekregen maar technisch gezien zijn er een aantal kleine dingen die mij opvallen.

Het zijn technisch gezien twee verschillende foto's.
Een in het zonlicht en de ander in de schaduw.

De eerste vind ik dat ze ernstig kijkt maar heeft ook wel wat.
Hier had je bv. met een sleuterbos naast de lens te rammelen aandacht kunnen vragen zodat ze in de camera had gekeken.

Mooi geel licht zo tegen de avond waardoor er ook weer mooie schaduwpartijen zijn ontstaan.

De tweede.
Het model is te veel in het midden gezet (had links moeten staan) en rechts een raar zwart ding en te veel slordig haar voor haar ogen.

De volgende keer zou ik er een kwartier voor uittrekken om een echte fotosessie te gaan doen en laat dan ook steeds zien wat de resultaten zijn geworden op de display.
Betrek haar er bij en laat haar wat doen (sport, hobby of wat dan ook) wat weer wat "betere" plaatjes op gaat leveren.

Het zijn nu meer de wat stiekem genomen plaatjes en dat heeft ook wel wat maar contact met de kijker (in de lens laten kijken) kijkt beter weg.
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Eerste voor mij sterkste, mooie blik fijne setting en speelse en goede uitsnede. Tweede mist voor mij de speelsheid in opbouw, de goede blik.

Kleuren bij de eerste voor mij iets te geel, en bij de tweede te blauw :)
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Kinderfotografie behoort tot het moeilijkere werk....beter volwassenen om te beginnen.
Ik volg Sugarman zijn reactie en Mendel.....reflectiescherm gebruiken en kleurenkaart kan goed helpen.
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”