Bedoeling zou niet zozeer zijn het feestje vast te leggen maar wel de toekomstige bruid een reeks pics met haar beste vriendinnen te kunnen overhandigen op haar trouw
Alle tips zijn welkom !

hm, daar heb je een puntFrans schreef:als je gerichte vragen stelt kun je gerichte antwoorden verwachten.
wat zal het probleem worden denk je? en waarom?
vermoed dat het te maken heeft met licht/belichting. maar vertel.

ad 1. kan ik je niet mee helpen. thema kan leuk zijn en houvast geven maar ook een hinder als je je nog niet heel zeker voelt.Antje schreef:
mijn "vragen" tot nu toe ...
1 *werken rond een thema of niet ?
2 * belichting ,ik zou het liefst "buiten" blijven dus lijkt het me dat ik het zal moeten doen met wat er op dat moment is van natuurlijk licht ...
3 Maar hoe speel je daar dan het best op in?
4 * tips over lenzen,instellingencamera etc zijn ALTIJD welkom
5 *voor mij persoonlijk is een foto geslaagd als hij natuurlijk overkomt, niet geposeerd dus
Toch niet als het voor dergelijk doel is .
6 Hoe bespeel je dan best de mensen zodat ze niet het gevoel krijgen dat er constant een camera
op hen gericht staat ?

Maar ook sneller onscherpte op een plek die je niet wilt....het luistert dan allemaal wat nauwer.AJL schreef:Met f2 ga je veel sneller een vage achtergrond bekomen....is voor mij te verkiezen....dus dat bepaalt de keuze van de lens. Maar dan moet ook schieten op f2![]()
Maak veel half-body foto's en weinig full body foto's....dan ben je ook dichterbij en is ook snel de achtergrond vaag.