Nou was er één gebouw bij wat problemen opleverde. Nadat ik ongeveer een half uurtje had staan fotograferen voor dit kantoorpand en ik net mijn spullen weer aan het inpakken was, kwam er een werknemer naar buiten gelopen.
Deze heeft mij er op gewezen dat ik dit pand niet mocht fotograferen van de eigenaresse omdat dit pand beschermt is door de architect. Ik moest de foto's onmiddellijk inleveren en mochten ze toch nog op het internet verschijnen dan ging mij dat een hoop geld kosten.
Mijn vraag is nu, is dit eigenlijk wel waar? Want het stond verder nergens aangegeven, ik zou net weg gaan dus we waren elkaar al bijna misgelopen en als ik er in het weekend langs zou komen dan had ook niemand er wat van kunnen zeggen en had ik het vervolgens ook nooit geweten. En er staan al een heel hoop foto's van dit gebouw op internet.
Kan het nou echt kwaad als ik deze foto's online zet? (Ik heb de foto's namelijk nog aangezien ik 2 SD kaartjes in mijn camera had zitten, waarvan ik maar 1 heb leeggegooid) En hoe weet ik welke gebouwen nog meer deze regels hebben? Want ik kan moeilijk elke keer als ik een dag ga fotograferen in een stad alle eigenaren van alle gebouwen gaan mailen?
Sorry voor het uitgebreide verhaal