Moet instellicht dimbaar zijn?

Hier kun je je vragen en tips over opnametechniek kwijt
Plaats reactie
sjoerd
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Hallo,
Ik ben aan het kijken voor een extra studio flitser, degene die ik heb bevalt me prima maar die is vervangen voor een nieuw type. De flitser die ik heb heeft een dimbaar instellicht, maar het nieuwe type heeft dat niet en brand altijd voluit ik weet eigenlijk niet zo goed of dat erg zou zijn.
Zou je het instellicht misschien zien als je de flitser op een heel laag vermogen gebruikt? En wat is eigenlijk gebruikelijk in een goede studio?
gr Sjoerd
Omhoog Profiel Foto's
Henk47
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re: Moet instellicht dimbaar zijn?

Bericht Geplaatst:

Het instellicht gaat altijd uit voordat de flits ontsteekt, en pas weer aan als de flitser weer op vol vermogen kan flitsen (d.w.z. is opgeladen voor de volgende flits).
Dat moet ook wel, anders zou je verschillende kleurtemperaturen door elkaar krijgen....

Eigenlijk kun je bij alle studioflitsers het beste het instellicht op 100% laten staan. Daardoor krijg je kleinere pupillen en grotere irissen, dus mooiere ogen. Ikzelf heb het instellicht altijd op 50% staan, vind ik en de modellen prettiger, maar tsja, dan wel minder mooie ogen....

groetjes, succes, Henk
Omhoog Profiel Foto's
sjoerd
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee

Bericht Geplaatst:

Oké, zo had ik het nog niet bekeken. Bedankt.
Omhoog Profiel Foto's
jeroentje
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re: Moet instellicht dimbaar zijn?

Bericht Geplaatst:

Henk47 schreef:Het instellicht gaat altijd uit voordat de flits ontsteekt, en pas weer aan als de flitser weer op vol vermogen kan flitsen (d.w.z. is opgeladen voor de volgende flits).
Dat moet ook wel, anders zou je verschillende kleurtemperaturen door elkaar krijgen....
Dat is de theorie en in de praktijk werkt dit zoals je het omschrijft. Maarrrrrr........
De goedkopere hitatsie-kibansai-merken die voor een paar tientjes een flitser produceren en deze voor een habbekrats op de markt brengen, ze zijn niet voor niets zo goedkoop. Features die jij omschrijft (en inderdaad belangrijk zijn) zitten vaak niet op de hele goedkope flitsers.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Fototechniek”