Ik heb de levels, aan de rechterzijde iets omhoog gedaan. Als je histogram van de jouw aangeboden foto bekijkt, zie je namelijk dat rechts er geen info in de plaat zit, je mist dus het echte wit in de afbeelding:
Verder verkleind tot 900 pixels langste zijde en verscherpt.
Da's nou het mooie van dit forum. Hier steken we wat van op. Bij de opdate van mendel komen moeder en zoon Mooier in beeld. Fijn dat hij ook verteld hoe dit tot stand is gekomen
Mooie foto alleen iets te grijs. De update van Mendel is een stuk beter maar voor mijn gevoel net iets te hard. Ik zou hier ook niet met levels schuiven maar eerder met curve werken. Ik weet niet of je met PS werkt. Maar als je in PS curve selecteerd en dan rechts het schuifje naar links schuift totdat hij het histogram raakt en dan de curve zo aanpast dat het geheel lichter wordt, dan kan je een bijina even herder beeld creeren alleen minder hard.
De foto is inderdaad wat grijs en de update van Mendel een stuk helderder. Ik lees de tip van fran. Ik werk eigenlijk zelden met curven, maar heb het even geprobeerd en ben verrast dat het inderdaad een mooi zachte helderheid geeft. Weer iets geleerd!