UPDATE 16-12-2013 :
Zie de eerste post op de derde pagina ....MarkSpeedmaster schreef:Heb dit weekend een 70D body gekocht ....![]()

Zie de eerste post op de derde pagina ....MarkSpeedmaster schreef:Heb dit weekend een 70D body gekocht ....![]()

Je kunt veel lezen en vragen wat anderen van iets vinden, uiteindelijk gaat het toch om je eigen ervaring...MarkSpeedmaster schreef:Zijn hier al mensen die ervaring hebben met de Canon 70D? Ben met name benieuwd hoe het AF systeem en het touchscreen bevallen? Lees er namelijk goede reviews over maar ben ook erg benieuwd naar ervaringen van mensen 'in het veld'.

Ik zal dat stuk eens op m'n gemak doorlezen.Frans schreef:het autofocus systeem is hetzelfde als op de 7d volgens dpreview.
ik heb de 7d. wat zou je specifiek willen weten over het autofucus systeem?
om alle mogelijkheden te gebruiken vereist veel studie.
heb je dit ooit gezien?
https://learn.usa.canon.com/resources/a ... icle.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt alle focuspunten afzonderlijk selecteren.MarkSpeedmaster schreef: Klopt het dat je bij de 70D alleen groepjes AF punten kan selecteren of allemaal ipv ook elk AF punt afzonderlijk?
Hoe goed werkt de AUTO stand van de AF? Als je dus alle AF punten hebt geselecteerd, hoe groot is de kans dat de AF dan goed scherp stelt op je onderwerp? Of is dit sterk afhankelijk van het onderwerp zelf?

Kijk....en ook nog in de 1e helft van 2014 weet niet of ik zolang wil wachten maar maakt mijn keuze wel makkelijker. De 7D word het dit jaar dan zeker niet.Als de 7D al 4 jaar oud is dan zal de opvolger waarschijnlijk niet lang meer op zich laten wachten.....misschien daarop wachten?