Prachtig naturel portret. Dan die mooie knal blauwe ogen die eruit springen. En een haarbos om jaloers op te worden. Mooi gebruik gemaakt van het natuurlijke licht.
Ik kijk en kijk nog eens. Lees de eerdere opmerkingen en kijk nog eens... Ben ik de enige die een grove korrel in de bewerking van het gezicht ziet? Er is iets, en vooral in de ogen... heb je de ogen selectief naverscherpt? De mond lijkt nl wel zuiver en scherp en met een diafragma van 2.8 kan ik me voorstellen dat de ogen niet iets aan scherpte missen?
Je ne sais pas. Buiten dat om, zeer mooi model met knallende kijkers en fijne blik.
Ik volg je Annemiek, ik heb precies hetzelfde. Ik ben normaal altijd een enorme fan van je fotos Fran, maar deze smaakt me een keer ietsje minder, sorry.
Iedereen bedankt voor de reacties. Grappig dat sommige mensen geen problem hebben met een korrel en dat het voor anderen weer storend is. Ik heb er nog even naar gekeken en de korrel zoveel mogelijk weggewerkt. Er is hier niet selectief verscherpt, wel zijn bij haar linker oog twee haren weggeshopt, misschien dat dat de indruk van verscherping heeft gegeven. Haar neusbeen is inderdaad breed maar daar heb ik niets aan veranderd en dat wil ik ook niet doen want zo is ze nu eenmaal. Het is inderdaad een crop, maar niet een extreme. Wel genomen op 640 ISO, wat eigenlijk geen korrel zou mogen geven, maar wel een nikfilter gebruikt om te desatureren, en die wil wel eens een korrel geven. In ieder geval nogmaals dank voor de eerlijke reacties.
Complimenten Fran. Voor deze schitterende foto. Ik twijfel tussen ,met of zonder korrel. Maar ik denk met de korrel net de sfeer wat meer benadrukt. Go.. wat heb jij er goed kijk op. . Je verbaasd me telkens weer.