Leren foto's nemen

Hier kun je je vragen en tips over opnametechniek kwijt
Plaats reactie
maltje
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Leren foto's nemen

Bericht Geplaatst:

Ik heb het niet over welk diafragma of welke sluitertijd.
Dat heb ik de laatste tijd hopelijk wel onder de knie(al vergis ik mij nog wel eens)
Wat ik zoek is een manier om een perfect onderwerp te kunnen trekken.
Al doende leert men,dat is zeker al 1 regel.
Veel foto's kijken doe ik ook.
Ik wil verder dan het vakantiekiekje.IS daar ergens op het www iets van te vinden,over hoe kijken naar een onderwerp?
Alle info is welkom.

mvg
Omhoog Profiel Foto's
Ab59
Lid
Lid

Re: Leren foto's nemen

Bericht Geplaatst:

Misschien is dit wat

https://www.cursus-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog Profiel Foto's
Nuelle
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Waar ik zelf veel aan gehad heb zijn tutorials op you tube. Per onderwerp wat je leren wilt kun je er van verschillende auteurs video's over vinden. Wat dit interessant maakt voor mij is dat je eerst een onderwerp kiest waar je meer over wilt weten. Dan haal je daar een item uit en ga je dat uitdiepen. In mijn geval was dat studio fotografie. Maar dit is vrij breed dus haal ik er een item uit. Je kunt kiezen voor belichting. Maar na 1 tutorial zie je al dat dit nog breed is. Dus kies je een vorm van belichten, of de verschillen tussen soorten lampen, merken ect. Snap je wat ik bedoel?

Dus, als je weet waar je beter in wilt worden dan kan je dat als onderwerp van je zelfstudie nemen de komende tijd. Zo verbeter je steeds meer en heb je hetgeen je geleerd heb ook echt onder de knie. Maar dat is hoe ik graag leer, en dat is voor ieder weer anders. :)

Een cursus zou ik ook zeker aanraden. Je leert altijd wel wat!

Succes!
Omhoog Profiel Website Foto's
maltje
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik zal eens wat youtuben.
Heb 3 jaar avondschool gevolgd,dit is goed om het technisch aspect van fotografie wat onder de knie te krijgen maar voor een andere "kijk" te krijgen,bleef ik wat op mijn honger zitten.

mvg

Nuelle schreef:Waar ik zelf veel aan gehad heb zijn tutorials op you tube. Per onderwerp wat je leren wilt kun je er van verschillende auteurs video's over vinden. Wat dit interessant maakt voor mij is dat je eerst een onderwerp kiest waar je meer over wilt weten. Dan haal je daar een item uit en ga je dat uitdiepen. In mijn geval was dat studio fotografie. Maar dit is vrij breed dus haal ik er een item uit. Je kunt kiezen voor belichting. Maar na 1 tutorial zie je al dat dit nog breed is. Dus kies je een vorm van belichten, of de verschillen tussen soorten lampen, merken ect. Snap je wat ik bedoel?

Dus, als je weet waar je beter in wilt worden dan kan je dat als onderwerp van je zelfstudie nemen de komende tijd. Zo verbeter je steeds meer en heb je hetgeen je geleerd heb ook echt onder de knie. Maar dat is hoe ik graag leer, en dat is voor ieder weer anders. :)

Een cursus zou ik ook zeker aanraden. Je leert altijd wel wat!

Succes!
Omhoog Profiel Foto's
Frans
Lid
Lid

Leren foto's nemen

Bericht Geplaatst:

Je zou eens kunnen googelen op compositie met verder als woorden fotografie, of schilderkunst, of architectuur, of kunst, of kunstgeschiedenis.
Omhoog Profiel Foto's
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Heel veel kijken naar websites met foto's betreffende onderwerpen die je voor ogen hebt. En dan doorgronden waarom bepaalde beelden je aanspreken. Door zie standpunten, opbouwen, spel van scherptediepte, herhalingsthema's, gewoon veel kijken en foto's 'lezen' :)

Als je die elementen dan uit de foto's hebt gehaald, deze als mantra meenemen als je zelf op pad gaat, al doende leert men.
Omhoog Profiel Website Foto's
Henry
Lid
Lid

Leren foto's nemen

Bericht Geplaatst:

Ik ben het Mendel eens :)
Een cursus kan je wel "op weg helpen", maar meer dan alleen de basis zul je er niet op doen. Vervolgens moet je met die kennis aan de slag. Door hier goed te kijken, veel te plaatsen (zorgt voor de nodige feedback) en aan de andere kant je te verdiepen in de theorie (met name compositieregels) zul je al snel andere foto's gaan maken. Als je aanleg hebt voor fotografie, dan zal dit proces sneller gaan dan wanneer je er minder aanleg voor hebt, maar met de basisregels voor een goede compositie moet je al snel een eind komen.
Omhoog Profiel Foto's
Maurice78
Lid
Lid

Leren foto's nemen

Bericht Geplaatst:

Klinkt misschien heel stom maar je leert er heel van.
om net voor dat je nu normaal drukt.
even nog niet tedrukken en gewoon nog eens goed tekijken.
en te beredeneren wat je nu eigenlijk wilt laten zien.
(natuurlijk niet bij actie foto's ;) )

rust in je lijf maakt betere foto's :foto

daarnaast de goed raad van frans en mendel volgen.
avondje google afbeeldingen kan heel leerzaam zijn.

grt
Maurice
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Fototechniek”